|
|
|
|---|---|
|
När placerade BMW batteriet i skuffen på e36:orna? Jag hade en 318 -91 då var det i alla fall under huven. Skiljer det på 6- & 4-cylindriga? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! | |
|
Skiljer inget i årsmodeller utan sexcylindriga (även på E30) så sitter batteriet i bagaget. På fyrcylindriga så sitter det fram. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Det var ett snabbt svar! Tack ska du ha! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Nix pix. På E30 320 sitter det fram. Även 325 touring har det fram. Endast 325 sedan har det bak. Så är det ialla fall på 88:orna och framåt. mvh |
|
| Var det inte bara på 325orna i e30 familjen dom satte batteri bak dom överiga har fram =) så har jag fattat det .... | |
| E36 325or sedan har batteriet bak iaf | |
|
Korrekt, E30 325 touring har det dock fram. |
|
|
Någon som vet varför? Är det viktfördelning? |
|
|
Tody: Det stämmer. |
|
|
Kors. Då var jag ute och cyklade igen. Att flytta bak batteriet är dock inte dumt om man skall till att lätta bilen en aning för den är alltid lättare bak än fram om man ger sig på att lätta med enkla medel har jag märkt. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jag har en e36 325 coupé-94 ..Jag har batteriet i skuffen ..så ni som sägar att bara sedan modellen har batteriet bak ..ni har fel! Länk |
|
|
Sedan eller coupe, sak samma;) På E30 finns det ingen riktig coupe. Bara 2 eller 4 dörrar. |
|
| OT: på min 316i e36 sitter batteriet under huven, skulle ha flyttat det till skuffen, har en 22 mm^2 strömkabel från batteri till koffert, men man måste väl ha nån automatsäkring där batteriet i vanliga fall sitter? ni 325e36-ägare kan väl kolla vars jordning sitter! | |
|
Ok. Då har det nog blivit klarhet i det hela. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.