AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.068

Ombyggnation av BMW 325

Mr
12
Mr_BMW72
325 IM 87
740 IA 92
Tjenare !, jag funderar på att bygga om en 325 87 . . .
flänga ur 2.5 l sexan och dunka i en 3.8 m5 motor,
frågan är om detta går, bevisligen så får den plats, men hur ser myndigheterna på sådana här byggen . . .

Går dom att genomföra ?

Eller är det ett förlorat företag ?

Allting är bytt och det enda som sitter kvar är broms ok original . . .

Någon som vet, tacksam för svar . . .

*M*

Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Bes. kan du glömma om dom inte tänker på nåt annat =)

----------------
Kör också båge! www.sporthoj.com
Mr
12
Mr_BMW72
325 IM 87
740 IA 92
Så det är ingen idee att försöka då, eller ?
Om den går igenom bes, behöver man vara orolig i fortsättningen, alltså att om dom kommer på (ser) i framtiden att det sitter 3.8 i, så blir det körförbud eller liknande . . .

Så det spelar ingen roll om det är en annan kaross eller liknande, och
hur kommer det att vissa bilar 320-325, M3 med andra motorer, ifrån tysklad har blivit typade i Sverige ?

Så för att lyckas genomföra ett sådant här bygge, så bör man vara tummis med besiktningen, hela tiden ?

Funkar det inte att regga den som amatörbygge då ?

Jag tänker närmast på killen i bilsport som dessutom la en Volvomotor i sin 318, hur fan lyckades han få igenom den ?

Tacksam för svar . . .

Det brinner lite i knutarna om jag skall få klart bilen till sommaren.

För att den ska gå igenom SBP lagligt så krävs det att man har ett "avgsintyg" från BMW, problemet är att BMW vägrar lämna ut såna papper. Sök här på forumet om problemet, det har diskuterats ganska mycket om detta.
Mr
12
Mr_BMW72
325 IM 87
740 IA 92
Jo jag vet, men grejen är att bilen en gång redan varit besiktigad med denna motorn, och jag vill vara säker på att jag inte åker dit i fortsättningen . . .

Det är ju inte kul om man bygger/köper en bil för dyra pengar, och kanske bara kan åka i den en säsong . . .

Jag fattar inte varför dom måste jävlas så mycket, faktum är ju att dom flesta som moddar sina bilar är såpass mer seriösa att man enkelt vågar hävda det att dessa bilar står över det mesta som går på vägarna idag, både vad det gäller avgaskrav och säkerhet . . .

Varför skall det hela tiden det sättas käppar i hjulen, folk vill ju bara ha lite kul . . .

Sedan med kul menas inte att man skall bryta mot lagen, och det är inte det att jag inte vill betala, bara jag vet att det funkar . . . och att det är lagligt . . .

*M*

Mr
24
Mr Tuoma
m535i -87
fan va negativa alla är det går alltid på nått sätt ring bilprovningens tekniker..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.