|
|
|
|---|---|
|
Var på väg hem ifrån en filmkväll hos en kompis. När det plötsligt börjar höras ett vinande ljud som varierade i takt med motorvarvet. Hem kom jag i alla fall och stängde av motorn, tänkte starta den strax därefter och se om ljudet försvunnit. MEN NEJ DET TICKADE INTE ENS TILL I STARTMOTORN. Med hjärtat i halsgropen tar jag en titt på batteriet som tydligen hade tappat greppet om +kabeln. Bilen startade och jag ställde den i garaget. Nästa morgon skulle jag iväg med bilen och till min FASA: Bilen fullkomligt frustar igång, spottar och fräser och gurglar. Ett litet tramp på gasen medför att ett stort blåvitt rökmoln lägger sig som dimma i den där tyska staden vad den nu heter. Grannen sätter morgonkaffet i vrångstrupen och tittar ut från köksfönstret. En mycket orolig Bmw-ägare (jag alltså) slänger mig på "luren" och snackar med verkstaden, som lugnar ner mig och säger att det är bara att köra vidare, så borde det fixa sig. Det kunde tydligen blivit nått HOOLABALOO med databoxen eller nått liknande. Och mycket riktigt, efter några mil så var bilen bra igen. PUHH. Har du råd att inte köra Tyskt? Länk | |
| Lützen ? =) | |
|
Ja just det LUTZEN. By the way: Hur gör du tyska Y? Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
|
Hehe, rolig läsning =) Har du svenskt (101/102) tangentbord så är det den övre tangenten till vänster om retur (enter, ny rad). Först den och sen u'et... |
|
|
Hehe. Alltså storleken på det rökmolnet var inte LITET. Det måste ha förgiftat tulpanerna i rabatten så att de får missbildade ståndare och pistiller. Typiskt, lagom till sommaren och allt så stryker grönsakerna(tulpanerna) med. Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
|
Inte bra det där med tulpanerna, du får bespruta dem med något så de återhämtar sig! :-) Kör försiktigt med min gamla 327:a nu, inga fler Lützen dimmor, den som alltid gått så fint... :-)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.