|
|
|
|---|---|
|
Nu säljer jag min kära 316 från -89. Hur är det med begagnat på den bilen? Är den något eftertraktad? Jag behöver bli av med den fortast möjligast och har satt ett, vad jag tycker, bra pris. 19400 mil med servicebok etc. Förhoppningsvis tar det inte så lång tid att sälja den. | |
|
Vad har du satt för pris då? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Jag har satt den på 12000.- och den klassika B.S.V.A. |
|
|
Billig snabb vid affär eller? B.v.s.a är väl mer vedertaget och klassiskt... 12000 låter ok om den är fin och fräsch. Om den sen är "het" på marknaden är nog inte riktigt troligt, de motorstarkare modellerna är också billiga, och en bil för de pengarna behöver inget mer än trafikförsäkring så ägandekostnaderna skiljer inte mycket. |
|
|
hehe, den var bra! |
|
|
Jag väljer 316/318 framför 320/323. Kostnads fråga. Slö bil som slö bil, kan man lika gärna ha billig bil. Dessutom är 323 av årgång 83-86, så gamla bilar kan inte vara lätt sålda. Allt är relativt, vad är billigast att äga och köra, 4 eller 6 cylindrar? Vad är billigast när det går sönder, 4 eller 6 cylindrar? Antingen kör man slött: 316/318, dom är bra mycket piggare än många andra bilar. Eller kör man snabb bil: 325i, ev. 318is 90-91. Årsmodellen spelar ju ofta in hur pass ned sliten en bil är så det skulle inte förvånna mej om en 318i -90 drar en 320i -83 Hoppas jag inte har retad upp nån alldeles för mycket nu! Håller ni inte med så klaga konstruktivt! |
|
|
Skulle nog vilja påstå att den gamla 316/318-motorn (till -94) inte är "superbra", då de bland annat har en förmåga att käka kamaxlar.... Sexorna är nog betydligt "stabilare" konstruktioner, men det finns för och nackdelar med allting.... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.