|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det ngn som vet vilka högtalare man skall byta till om man inte är nöjd med originalljudet (10 högt)? Ska helst passa direkt.. Mvh Bruno, Uppsala Alpina B8 540 -98 (gudfar) | |
|
Har du telefon så är det kört... "basarna" i framdörrarna har dubbla talspolar, den ena kopplad till stereon och den andra till handsfree'n. Det skall vara 5,25 tummare och såna har jag inte hittat med dubbla talspolar.´ Fritt monteringsdjup är iallafall 56mm i framdörrarna. Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
|
Ett alternativ er å montere standard 5.25" elementer og bedre diskant elementer. Bruk deretter mellomtone plasseringen for egne elementer for mobiltelefonen (53mm elementer). |
|
|
Prova att lägga till en extern subwoofer med egen förstärkare. Det blir klart bättre. Jag funderade på att byta ut hela skiten men började med en extern 12" Polk Audio i sluten låda med ett hyfsat Velocity-steg. Det blev jag nöjd med. |
|
|
Min E38 med Top-HiFi och telefon hade INTE dubbla talspolar på basarna i framdörrarna när jag plockade isär dem. Basen var en högst ordinär 5.25" högtalare. Det ser inte ut att vara några dimensionsmässiga problem alls att ersätta med nästan vad som helst då monteringen är mycket bra och inget "special". Däremot var mellanregistren sönderspelade så har beställt nya orginal sådana. |
|
|
Kolla www.bmwtips.com -> tips & tricks-> MBQuart Speaker Upgrade Project. Jag tänker montera alla 10 på min bil. /H.George Freiwat |
|
|
I dag har jag bytt framhögtalare i min 523:a. Jag monterade in ett par 6,5" från Alpine och det kan varmt rekommenderas! (dock passar dom inte rakt av utan man får modifiera högtallådorna i framdörrarna ganska friskt) Ljudet fram är nu helt Ok och man märker stor skillnad på ljudet mellan original grejerna och Alpine's DDR högtalare. Ljudet är så mycket renare och basen mycket mer distinkt. (Dock saknas det effekt för att få det att låta 100!!) Sen beror det ju på vad man är ute efter finlir, tunggung eller nåt annat!! Men att byta framsystem till ett bättre är nog alltid en bra idé. Nu är det bara resten av systemet som återstår....... Ps. är det någon som har några bra länkar till stereo byggen i E39:or (helst sedaner) Mvh S4power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.