|
|
|
|---|---|
|
Bakom instrumenthuset så finns det ju tre avlånga socklar (vit, gul, blå) samt en svart bakom varväknaren... dessa är ju inga problem men bakom hastighetsmätaren sitter det en grön sockel? I denna gröna sockel ska en ensam ljusblå kabel sitta men den passar liksomm på tre ställen!!??! Någon som vet vad den är till samt var den ska sitta?? "It´s nice to be important but it´s more important to be nice..." - Scooter! | |
|
ingen som har plockat ur sitt instrument i sin M3 E30?? "It´s nice to be important but it´s more important to be nice..." - Scooter! |
|
| jo jag har.. men jag stoppade alldrig tllbaks det sen ;) | |
|
Det kanske kan vara samma som på min 325 E30. Där sitter den ensamma ljusblå kabeln i den mittersta av de tre möjliga. Dessutom har jag en ensam grön kabel. Den ska sitta direkt nedanför den blå (om man tittar från vänster sida när man monterar dit instrumenthuset). Vad dessa kablar är till har jag inte en aning om. De finns inte beskrivna i varken Haynes eller Bentley. Håkan |
|
|
MMm... det kan nog stämma! En gissning är att den ljusblå går till färddatorn... "It´s nice to be important but it´s more important to be nice..." - Scooter! |
|
|
Tillåt mej att spekulera. Jag rannsakar mina tankar drygt 10 år tillbaks i tiden…..kan det vara så att det gick en ”ensam” kabel till instrumentet som styr stereons ljudvolym. Volymjusteringen anpassas till bilens buller genom att variera mellan de 3 utgångarna. Är det någon som delar mina minnen ?? //thomas |
|
|
Tillåt mej att spekulera. Jag rannsakar mina tankar drygt 10 år tillbaks i tiden…..kan det vara så att det gick en ”ensam” kabel till instrumentet som styr stereons ljudvolym. Volymjusteringen anpassas till bilens buller genom att variera mellan de 3 utgångarna. Är det någon som delar mina minnen ?? //thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.