|
|
|
|---|---|
|
Hej. kort beskrivning av problemet... när det har varit slaskigt ute så har mätaren "studsat" mellan 0 och aktuell hastighet. Händer även ibland när det är regn ute. Emellanåt tvärdör den. Trippen stannar den också när mätaren står på 0. Min första tanke var SI-batterierna eller instrumentet, så jag bytte båda delarna (har just slaktat en likadan bil, så delar finns det gott om) Batterierna köptes nya, och laddades innan montage. Fundering: kan det vara så illa att det är givaren som börjat ge upp? borde det inte vara dålig funktion när det är torrt om det vore glapp? och....Exakt VAR sitter givaren? ____ #232 E28registret web: Länk Länk | |
Deliq |
På e34'or har jag för mig att den sitter i slutväxeln, så det borde den göra även på e28'or. men den kan iofs även sitta i växellådan, det vet jag att den gör på vissa andra bilmärken. Eftersom problemet uppstår när det är fuktigt låter det som någon sorts isolationsfel på kabeln till givaren... M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
| Givaren sitter i bakaxeln. Hade ett liknande problem på min 528i -83. Hastighetsmätaren på den fungerade när den själv ville, mycket irriterande. Såldes dock innan felet hittats. | |
|
här funkar den perfekt när det inte är blött ute =( ____ #232 E28registret web: Länk Länk |
|
|
Det måste vara givaren ! Fukt i kontakten när det rengar ute! Billy B-10 Länk |
|
|
Kan man mäta sig till om det är givaren som strular(min mätare funkar ju inte alls) ? T.F |
|
|
har nu efter mycket om och men hittat givarskrället. sitter bakpå slutväxeln med 2 st bultar (10mm nyckel) konstruktionen är som en del annat när det gäller E28, en gummikåpa som skydd. (tanken ska vi inte tala om) Har just sorterat alla "bra att ha-delar" från reservdelsbilen, känner mig redo för det mesta nu *flin* ____ #232 E28registret web: Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.