|
|
|
|---|---|
|
Vad betyder lampan i instrumentpanelen med symbolen " (o) ". Parantesen är streckad. Vet att detta är busenkelt att kolla i sin instruktionsbok men nu har jag inte den tillgänglig på ett tag och undrar naturligtvis vad som är fel på min lilla bimmer och om det är farligt. Misstänker docka tt denna lampan beror på slitna bromsbelägg men är ej hundra. Nån som vet? Mvh Jimmy | |
|
Hej! Det är väl slitagevarning för bromsbelägg? Eller har jag missuppfattat det? Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Jo det är det. Jobbigt att tänka samtidigt som man pratar i telefon. Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| Magnus har rätt, det är varningslampan som indikerar att bromsbelägget bör/ska bytas. | |
|
Är inte det lampan som varnar för att bromsbeläggens slitagevarningsgivare är trasig?? ;-) Har fått varningen tre gånger men bara behövt byta belägg en gång. Detta trots nya givare varje gång... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Tackar för snabba svar. Då va det som jag anade. Bara att byta då. Det roliga är att denna lampa tändes när jag skulle till bilprovningen i morse ca 200m innan jag va framme. Är det inte typiskt!!! Ingen 2:a på besiktningen men man blir ju smått orolig när det tänd en sånn lampa... Bilen gick för övrigt rakt igenom...*LER* Mvh Jimmy |
|
rsarits |
Om kabeln lossnar/har dålig kontakt i skarven i hjulhuset så lyser lampan. Funktionen bygger på att det ska vara kortslutning i kabeln, när bromsbelägget är nästan slut så bryts förbindelsen mellan trådarna och lampan tänds. Micke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.