AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.145

Autohallen= MYGEL! Sverker på PLUS sågade dom!

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kanske rör sig om en annan slags varor? Trots allt är livslängden på en TV kortare än på en bil. Dessutom kan man inte säga "man får vad man betalar för" på nya prylar/bilar. Är prylen ny och identiska specs som en TV så är det bara att köpa det billigaste man kan hitta.

Beg bilar är ju en en helt annan femma, som vi har varit uppe förr. Eller hur simon? :o)
Att inte Autohallen höjde priset på bilen? Då hade säkert turbon och AC:n fixat sig automatiskt....jag tror tom att 10000 mils förslitning hade försvunnit.
Mattias Larsson
Gott och se!!!
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Påminner om den i marknadsföringskretsar klassiska, numera avsomnade firman Haga Bil i Göteborg, som på sina informationsblad och köpekontrakt hade MRF-symbolen i fyrfärg i övre vänstra hörnet, tillsammans med meningen "Köp alltid bil av MRF-ansluten bilhandlare. Då har du minst tre månaders garanti."

Problemet var bara att Haga Bil inte var MRF-anslutna, vilket kunderna vänligt nog upplystes om när de försökte göra garantin gällande. Man menade att det bara var ägnat som en uppmaning till kunderna, en serviceminded upplysning om att de borde köpa bilar av MRF-anslutna handlare...Själva lämnade de inte ens runt-hörnet-garanti.
Marknadsdomstolen tyckte dock att det var lite väl vilseledande...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En liten titt på hos dem avslöjade en ganska "kul" detalj. Den enda svensksålda Volvo som finns på Autohallen har gått 27.000 mil och då är den ändå MINDRE sliten än de importerade som gått "9.000" mil. Bluffare!

Ta en titt på den här bilen också. Ska skinnet vara genomsprucket efter 11.000 mil?

Länk

Knappast, släng ett öga på klädseln i en normalskött 10.000 milare med skinnklädsel, det kommer inte vara i närheten så slitet. Blankt brukar det bli men inte genomsprucket.

Nu vet jag dock att denne handlare också sålt fina bilar som folk har blivit nöjda med. Har ägarstrukturen kanske ändrats? Trist med skojare är det i alla fall.

//Lövet
Så länge det finns köpare till bilar som den Volvo som berördes i "Plus" kommer det också finnas oseriösa bilhandlare som säljer dem. Tyvärr är det tråkigt för de bilhandlare som säljer ärliga och felfria bilar och inte kan konkurrera prismässigt med fuskarna.

Tyvärr premierar de flesta köpare ett lågt pris istället för ärliga och felfria vagnar i gott skick. Det blir ju billigare så...

Jag är just nu på jakt efter en bil av annat märke och har kollat många olika exemplar av samma modell. Av de cirka tio olika exemplar jag kollat har ALLTID skick och dokumentation gått hand i hand med priset. Skensamband eller ej? Jag är dock av sådan inställning att jag föredrar den lite dyrare men felfria och välskötta vagnen. Blir billigare i längden.
Det verkar som om Autohallen nu har lämnat BMW och försöker sälja skruvade VOLVO;s. Finns det något vettigt forum för VOLVO-ägare som man kan varna på?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är nog smart att göra det om man är fifflare. Alla tror jag att alla BMWs är skruvade, men ingen skruvar väl en liten oskyldig familje volvo kombi ala 855? Jag tror i de flesta fall så är nog genomsnitts bmw ägare lite mer kunnig än den genomsnittlige volvo köparen.Fast jag kan ha fel.
Acey,

det är jag är ute efter är att prisbildning på intet sätt alltid är perfekt. I "Bjoercks" fall fungerar prisbildningen till 100%.

Hörde att den auktoriserade bilhandeln säljer ca 230 000 beg bilar varje år, till det kommer den mellan privatpersoner.

Visst finns det ofta ett samband mellan pris och kvaliteten på det som köps. Begbilar borde vara blande det svåraste som finns att värdera korrekt då mycket kostsamma reparationer kan vänta runt hörnet på en bil som vid en noggran undersökning verkar i mycket bra skick. T ex att klimanläggningen och automatlådan rasar, tråkig utgift....

/Simon
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Man kan säga så här. Desto dyrare bilen var i inköp, desto större motor och ju fler "finesser" och utrustning bilen hade som ny desto mer svårvärderad blir den. Särskilt när bilarna börjar bli upp emot 8-12 år gamla där skicket är mer viktigt än utrustningen (till en gräns).

Rasar det så rasar det, svårt att ha det i tanken när man köper en bil. Men risken att automatlådan är mindre om bilen är välservad (dokumenterat) och gått 10.000 mil än en bil med halvtaskig historik och gått 20.000 mil. Priserna är också därefter.
Yada Yada Yada!
Ytteligare en av dessa ändlösa diskussioner som inte leder någon vart.
Autohallen är och förblir en skurkhandlare och det är det som är viktigt och inget annat.
Sprid vidare och som jag frågade tidigare finns det kanske någon som kan varna VOLVO-köpare på något forum.
För att tillägga till diskussionen om man får vad man betalar för så är det ju så att det finns många som inte vet vad en bil normalt kostar och blir lurade. De förstår kanske inte att det är "för billigt".
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
www.turboperformanceclub.com tror jag att Volvo sidan heter.
//Marin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.