AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
758

**Ärlig bilförsäljare**

stefannorr
Så här ska väl en äkta bilannons se ut med en ärlig bilförsäljare med gott resume.
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
wow, jag är imponerad! Här var det ord och inga visor eller bortförklaringar! Bra jobbat processanalys!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
X-
375
X-ray
325i -87
Hehe skön försäljare =) rätt ska va rätt.

I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool!
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Tyvärr så är det ju inget som säger att en bil med servicebok inte är skruvad heller. Tyvärr finns det en hel del bilar här i landet som rullar med förfalskade serviceböcker.

Som vanligt tycker jag nog att det är skicket som sätter priset och inte milen på en äldre bil. Speciellt på en import.
Men visst, en lågmilad välskött bil med bra dokumentation är en helt annan sak....
Det där ger förtroende! Då kan man vara rätt säker på att man får korrekt info om alla bilar. En eloge till Proccessanalys, helt klart.
stefannorr
Han är känd för sin ärlighet och alla bilar BMW bilar kollas upp på BMW luleå innan försäljning.
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Jag har fått intrycket att Christer (?) på Processanalys är seriös. Har dock inte någon närmare erfarenhet.

Mvh
Patrik

Dessutom skriver han då han har "stock-photos" dvs bilder på en annan bil än vad han säljer.

Tycker ändå att en försäljare som verkar kränga iväg en hel del mer eller mindre exklusiva bilar kunde åtminstone fixa bra biler på bilen han verkligen säljer.

Tror också att han "garanterar" milen och har någon form av nöjd kund och skeppning direkt till din garageuppfart och annat. Känns väl som friska grepp i en branch som känns rätt rutten ibland ;)
service bok är ju bara en trend, några siffror och bokstäver säger inte speciellt mycket om en bils skick, använd ögonen och öronen!
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Sådana där försäljare finns det ont om. Hoppas de blir fler.

Har du råd att inte köra Tyskt?
Länk
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Raka motsatsen till en numera nedlagd bilfirma i Göteborg, som på sina informationsblad och köpekontrakt hade MRF-symbolen i fyrfärg i övre vänstra hörnet, tillsammans med meningen "Köp alltid bil av MRF-ansluten bilhandlare. Då har du minst tre månaders garanti."

Problemet var bara att firman inte var MRF-ansluten, vilket kunderna vänligt nog upplystes om när de försökte göra garantin gällande. Man menade att det bara var ägnat som en uppmaning till kunderna, en serviceminded upplysning om att de borde köpa bilar av MRF-anslutna handlare...Själva lämnade de inte ens runt-hörnet-garanti.

Samma bilfirma behöll alltid en kopia av nyckeln till den bil de sålde, utan kundens vetskap, så att om kunden halkade efter i avbetalningarna så var bilen plötsligt en dag borta, hämtad i nattens mörker av nån av firmans handgångna män. Raka affärsmetoder.
Jag har för mig att de hade nån mycket finstilt klausul i kontraktet som de stödde sig på.
Marcel
Han må vara ärlig, men 189000:- för en skruvad 92- SL 500 är ett högt pris. 130 till 150 kan den vara värt som högst.
stefannorr
Kan hända priset är högt men så är de på alla bilar här uppe jämfört med södra Sverige,framförallt BMW bilar hos handlare ligger ju ofta både 20-40 kkr dyrare här uppen än för motsvarande modell i typ sthlm o Malmö.
Visa användare
187
bergas
320i -94
Ärliga bilförsäljare är det ont om, men ärliga bodensare finns det gott om :].
stefannorr
nja.... : )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.