|
|
|
|---|---|
| Undrade bara om nån ville skriva sitt reg-nr så jag skulle kunna kolla upp vad det skulle kosta med försäkring för mig. Jag skulle vilja ha M3 nummer (91-94) och 325 (91-94) för E36:ans kaross. Det vore jätte sjysst!!!!! | |
|
gå på bytbil.com och "knyck" nummer där, om numret inte syns, öppna bilden, bildnamnet = regnr. OBS oreggade bilar har fejkade nr, börjar ofta på Z /göran |
|
| Tackar, tackar!!! | |
|
325 -93 RWF 121 m3-95 SHO 091 båda är import M-POWER |
|
|
M3 -94 SOH 415 import Ronnie Axelsson |
|
323E21terror |
Allvarligt talat vad är det för larv att man inte bara kan uppge att man tex har en 96as M3a tex importerad och sedan bara kunna få uppgifter direkt på vad olika försäkringsbolag tar ut för att försäkra den? Alltså kan ju olika exemplar av samma modell samt årsmodell tex importerade kosta olika mycket pengar hos ett och samma försäkringsbolag även om samma person står som ägare...eller? Förklaring önskas på detta tack från någon som vet vad som gäller. farten är min drog |
Marquez |
Vissa bolag gäller det olika årsmodell från årsmodell. När jag ringde och skulle kolla M3'an jag skulle köpa på Folksam tror jag de var. Så gjorde dem skillnad på en 93'a och en 94'a. De var inga krav på larm, imobilizer, märkta rutor mm på en 93'a men på 94'an var larm eller imobilizer + märkta rutor krav. Båda var importer. Så vitt jag vet är de ingen skillnad på båda dessa? Mackan |
|
323E21terror: Det är så avancerade premieuträkningsmodeller nuförtiden så dom som sitter i kundtjänst förstår inte vad det handlar om utan regnummer. T ex så kan premien skilja beroende på vilket nummer på en gata man bor, men det har ju inget med bilen att göra. Bara ett exempel. Mr C |
|
518i slow mobil |
De kollar väl upp historian på bilen tror jag. t.ex om den varit med i bilolyckor och fortkörningar. Tror jag i alla fall. Ser du en BMW, hälsa med ljustutan..... |
| Hade en 325 -87 import förut. Den var regad som en 325 o inte som en 325i, försäkringsbolagen klarade inte att placera den i sina tabeller. Så jag fick en försäkring som var sänkt med 30% mot en 325i....tack o bock | |
|
Testa www.lansforsakringar.se där kan du se vad du får betala utan reg.nr. bilmodell väljer du från en lista när du valt årsmodellen! oo=00=oo |
|
|
Har en kompis som har fått sin 535a registrerad som 353. Jag har inte hört honom säga något om att de klöddade med försäkringen, men det var skoj att lyssna när han skulle beställa delar från lokala butiken. Den bilen finns inte med i mina kataloger?!. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.