|
|
|
|---|---|
|
Hej vad kan 4st 8.5 x 18" Y-Rondell fälgar vara värda? Dom är inte kantstötta men det finns några små stenskott i klarlacken. (fälgarna är använda 2 somrar). Det sitter 225/40-18 på dom men dom är inte mycket att hurra för. (Det går att köra på dom ett tag om man inte är kräsen, men inte mer) Polarbear | |
|
Typ 4000:-? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Inte mer??!! Det är ju inte några 15" vi talar om, det är ju trots allt 18" fälgar i bra skick. Kan det var så sorgligt? Kollar i BMW börsen så tar dom ca 7000kr för 17", så jag måste få mer än 4000kr Mvh Kent Polarbear |
|
|
Räkna att nypriset är runt 8000:-, ev. lite mer. Har du sen kört två säsonger och dragit på dig lite stenskott mm. räknar jag direkt bort 50%. Finns det sen ytterligare skador eller liknande får man dra mer, men som sagt minst halva värdet. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
om däcken e dåliga så är dem inte värda mkt som sagt beror på hur mkt gummi det finns kvar. ---- Min FD,M3 DAYTONA Länk ---- |
|
325TDS |
Jesperado: 4 st 18" för 4000? rondell fälgarna är ju hyffsat dyra..så några såna fixar du aldrig fram för 4000. |
|
Rondellfälgar är billiga fälgar. Man kan få fyra nya 18" för ca8000kr utan däck (precis som Jeppe sa). Varför betala ca 7000kr när man får helt nya för ca 1000kr mer, hade det varit fräscha däck så hade det varit en annan sak. /T.P. Länk |
|
|
Olika människor ser det ju på olika sätt, men jag räknar som sagt runt halva värdet för begagnade fälgar i bra skick. Sen tillkommer ju däcken, men efter "henell":s beskrivning tolkade jag dom som värdelösa... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
5000 kr! Mvh Mohsen |
|
325TDS |
vad tror ni jag skulle få för mina 100+ DTM fälgar då? sitter nya 225/40 ZR18 på dom. är lite kantstötningar på nån av dom. ?? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.