|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag min kompis har fått problem med sin 328ic 96 En symtom är att när man gasar kommer det vit rök, men vattnet från kylaren går inte ner så mycket, asså det fattas inte ås mycket. PLus runt där man fyller på olja så har det blivit vit, men efter när man varmkör bilen blir det helt okej. Vad kan det var för fel. En sak till jag bör tilläga är att det nyligen har börjat bli så, kan man testa olika saker för att ta reda på om det är något specilt eller om det är toppen eller lnågot likannde? | |
|
Det kan vara så när det är funktigt väder. Det blir kondens i avgasröret. Brukar försvinna när man kört ett tag. Kör man i statstrafik kan det dock återkomma eftersom temperaturen på avgasröret sjunker igen då. Vit rök är "alltid" vatten och minskar det inte i kylaren så kan ju inte vattnet komma nån annan stans ifrån. Om han inte har vatteninsprutning och dubbelturbo förstås. Men det har han väl inte.. :) |
|
| Hej några turbon har han inte, men jag tror han nämnde att efter han bytte olja, så sa han att det fattades lite vatten i kylaren. kan det vara läcka i toppen? | |
| Du kan kolla om du har koldoixid i kylaren vid gång. Det finns "mätare" som ändrar färg om så är fallet. Gå in till någon verkstad och be dom ta ett prov...det borde inte kosta många kronor. Annars tror jag inte att det är någon fara. Min ryker också vitt....särskilt när den är kall. | |
| kan det ite vara att toppen har gått? och omden har gått är det något som man kan märka det av? | |
| kan oljan påverk det med röken eller liknande? om man bytte nyligen olja, och före han bytte olja var det inga problem alls. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.