|
|
|
|---|---|
|
För 1.5 månader sedan bytade jag koppling på min M3 3.2 -96 till Sachs sporttryckplatta och sinterlamell. Nu när jag kör iväg från stillastående och lägger normalt startvarv (t.o.m. så lågt som 1000 varv) så börjar kopplingen att tjuta vid dragläget, likadant vid motorbroms på tvåan och trean vid tex 3000 varv. Är detta skrikljud något som man får leva med eller är nått på väg att gå sönder? Detta ljud fanns inte från början. Något tips på hur man får bort tjut-ljudet? Sedan en annan kopplingsrelaterad fråga: Går det extremt tungt att koppla när man har monterat Sachs sporttryckplatta och sinterlamell? Jag kände ingen skillnad på tyngden förutom att ingreppet är betydligt mer abrupt nu. Har fått för mig att det skall vara stor skillnad på original mot sinter... | |
|
tyngden för att koppla behöver inte bli ngt nämnvärt beroede på vilken tryckplatta du har valt. MVH: Zander |
|
RafkoM3 |
Salo: Tjenare, jag har exakt samma "problem", det skriker lite vid start på min bil, och jag har oxo SACHS hårdaste tryckplatta och Sinterlamell. Min skriker inte vid motorbroms, utan bara vid startøgonblicket om man varvar runt 2000 och SEGAR ivæg. Man ska ju egentligen inte SEGA med Sinterkoppling. Men det blir bøttre med tiden, oroa dig inte, det ør inget fel på sakerna iaf. Min kompis har samma fenomen på sin EV06a. Hmm, min koppling blev mycket tyngre att trampa eftersom tryckplattan ør hårdare. /M3 E30(TIC) Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.