|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem med min 325 i -93 köregenskaper vid hastigheter kring 90 km/h och uppåt. Det är som att köra på tvål fast det är näst intill är sommar ute. Bilen drar åt alla håll. Hade samma problem under vintern men då tänkte jag att problemet skulle försvinna när när jag stoppade på sommar däcken och när snön/isen försvann. Dock är problemet kvar. Vad beror det på och hur kan man åtgärda det? Tackar på förhand | |
Bmw ludde |
Du kanske behöver göra en hjulinställning. Vet inte var man gör det, men hör med din Bmw handlare. Tror iof att större däckfirmomr kan göra det, men är inte säker. Mvh Schnell, Kompetent, Zuverlässig. |
|
Fast det är stora chanser att du har glappbåde här och där vilket göra att inte går att göra en meningsfull intällning innan dessa fel åtgärdas först. |
|
jb_borg |
Jag hade liknade problem med min bil.men endast bak. Då bytte jag ett gummibusning som sitter mellan stötdämparen bak och karossen,sedan så försvann problemet.Dessa var väldigt slittna på min bil |
| Det kan vara bakvagnens främre bärarmsbussningar också. De ökända sk silentblocken. Om dessa är slut så känns bilen slingrig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.