|
|
|
|---|---|
|
Så har det hänt, det som inte fick hända. Växellådan tok-vägrar att växla. Får inte i backen, endast 1:an förefaller fungera. Indikatorn i displayen försvinner när jag lägger i D-läget. Körde ner till lokalt köpcentra, backade in i p-ruta. Fungerade perfekt! Körde 7-8km till och skulle parkera...nähe..fick jag i N nu i stället för P eftersom bilen rullade framåt. Nej..rätt läge. Varvar lite..händer inget, men när jag lägger i neutral så hoppar bilen till lite bakåt. JAHA F*N:s HELV¤%*¤E var första, andra och tredje tanken. Körde en liten bit och stängde av bilen ihop om att det var frispel i elektroniken, men icke. Enl. vad jag minns av kvitton jag sett så är växellådsoljan bytt för kanske 3-4-5000 mil sedan... Jag har för mig att jag har läst här på listan om någon som var duktig på automater i trakterna kring Karlskrona, men hittar inte det mailet nu. Jag har sett mektipset på BMWPower hur dom demonterar växellådan på 540:n och konstaterat att det är inget för mig. Men jag önskar ändå tips på vad som kan ha hänt...elektronikboxen lagt av? Mekaniskt fel i vxl-lådan? Lådan skall vara en ZF 5HP18 om jag har förstått det rätt. Klarar man sig under 10´000 i renovering av lådan hos icke märkesverkstad tro? Mvh Patrik - ledsen och irriterad :-( 530iAt -95 ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk | |
|
Aj, känns inte bra, lider med dig. Finns en kille på hasslö som ska vara "sverige-bäst-guru" på automater, kan fixa hans namn i morgon om du vill, dock tror jag att han är allra bäst på USA automater. |
|
|
HUGA! Hoppas det ordnar upp sig på ett OK sett, Patrik! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
arghhhh... sett=sätt |
|
|
Jan F: Jonnys bil och plåt menar du på Sturkö va? _____ Micke Karlskrona POWER meet Länk |
|
|
JanF: Det är en ZF-låda som säkert kan gömma sig i amerikanare också. Kopplade ur styrboxen och bilen både backar och kör på 3/4:an, så det lutar väl åt 617 EURO styrbox :-( Jaja..det är väl billigare än låd-ras.. Fortsättning följer... Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
| Så klart Micke, nu blandade jag ihop öarna. Sturkö ska det vara, har ingen automat själv så jag har aldrig varit där, men hört så mycket gott om dem från folk som haft problem med sina lådor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.