|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på köpa ett effektsystem till bilen. Hur många är har i forumet som har effektsystem på sin M Coupe / Roadster ? Vad har du valt för märke? Hur är det att köra längre stäckor? / Doggeli | |
| Vad är det? =) | |
| Gissar att det är annan ljuddämpare m.m.? | |
|
Same, same but different! Formulerar om frågan hur många är har i Z forumet som har Sportavgassystemen på sin M Coupe / Roadster ? Vad har du valt för märke? Är det någon som har installerat ett UNICHIP? Fungerar det? // Doggeli |
|
|
Min bil är orörd, så när som på nya fälgar och däck. Har hört att ska dessa bilar trimmas med chip ska det mappas på en rullande landsväg = inga standard chip. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Enligt sidan kan det ge upp till 6% effekthöjning. Länk Går bilen bättre? drar den mindre bensin? Skulle bara vara roligt och höra om det fungerar. |
|
|
Här har du riktiga kvalitetsgrejer. Har det själv på min bil fast i stereoutförande, dvs dubbla utblås, och är kanonnöjd med ljudet samt utseendet. Länk /D |
|
|
grym utseende! är det 90mm ändrör? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Nix, 4*83mm. Kostar skjortan, men man får vad man betalar för. /D |
|
| Hmm, kostar ju inte skjortan men nästan..... Har själv beställt ett sådant med dubbla 83 mm på var sida, + att det skulle specialbyggas utav Eisenmann med högre flöde(annorlunda slutburkar) till min M-Coupe kompressor..... Nackdelen med Eisenmann´s burkar är ju faktiskt att dom inte har speciellt grova rör i burkarna + in och ut annars. Vi får se vad det blir..... K. | |
|
Vet inte om Bastück's system finns till M bilarna, men jag rekommenderar dem varmt. Helt underbart sound. Finns t.ex. här. Länk Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
estorilmongo: är det du som har bilen hos Manuel? |
|
|
Hej Doggeli, Coupen som står hos mig tillhör en kille här i Jönköping, och ska stå färdig till mitten av Juni. Jag har mailat dig lite info. Mvh Manuel -- Jage nicht.........was Du nicht töten kannst! =) -- |
|
| Doggeli: NEJ du, det är verkligen INTE min bil som står i Jönköping. Kommer aldrig att bli heller. K. | |
|
Manuel, håller du men någon spännande konvertering av avgassystem på denna M coupen som Doggeli frågar om? tell us more... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
modano |
kolla in Supersprints system!! ändrören mäter 4x90 mm ! bakre ljuddämparna kostar ca 6600:-./st vill man ha extra roligt köper man även grenrör, + främre rör /ersätter katalysatorn)... själv är jag i begrepp att beställa de båda bakre dämparna.... mvh ----- det finns bilar... men som tur är så finns det också BMW... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.