AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
642

Prisskillnad på försäkring

Visa användare
167
HES
CLK -03
Fick idag frågan av Bmw om jag vill förnya försäkringen hos dom. Hitills har jag haft deras försäkring för 450kr/6mån (prova på försäkr.)

Räkningen som kom i brevlådan var nu på 10859:-/år. Detta kändes lite saftigt, kontaktade Länsförsäkringar och fick där en premie på 5736:-, nästan halva priset:)

Mvh

HES
Länk
Byter du bolag för såna små skillnader ? ;))

Horribelt vilka skillnader det är, själv har jag fått förslag på allt från 8.500 till 30.000...

Självklart valde jag den för 30.000, man får va man betalar för ;))
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

10859:- !!!
och det är väl halvförsäkring vi pratar om va?
Otroligt....

Betalar 8' för min, helförsäkring.
jag har samma dåliga erfarenhet av BMW orginal, maken till sur och snipig tjej där får man ju leta efter när jag sa att samtliga andra bolag ligger minst 1000:- under deras offert och att hon allt fick göra något åt priset om det skulle bli nåt
"du har fått det pris vi har för din bil" och tydligen var det mer av intresse att få ut fullt pris än att behålla kunderna... dom gräver nog sin egen grav ...
Har du ringt några fler? Min erfarenhet visar att det varierar från år till år vilket bolag som ger den bästa premien. Det är som ett instabilt reglersystem hela rasket ;)

Har svängt mellan LF och TH och alltid har det skilt 3-5kSEK eller mer per gång. Man kan ju inte direkt tala om att behålla en kondstock om man håller på på det viset.

Snackade med en på TH om att de höjde med 5kSEK och han tyckte att det var löjligt och han förstod att jag bytte. Verkar som om de klassar M3 rätt av som likadana oberoende om E46 eller E36 bara för att de heter lika och att E36:an kan du få för 125SEK medans E46 kostar 4 ggr mer.
Visa användare
167
HES
CLK -03
Anders S.

Ja, det är halvförsäkr. Vilket bolag har du?

Gasar-Magnus

Håller med dig, dom gräver sin egen grav. Men jag tror det är många som bara betalar premien när räkningen dyker upp, typ att: Jag har Bmw, då ska jag också ha en Bmw försäkring.

Mvh

HES
Länk
Visa användare
167
HES
CLK -03
CoolBlueM3Coupe

Jag kollade även med Susab, Trygg-Hansa. Trygg-Hansa låg ganska nära Länsför. i pris.

Mvh

HES
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag har Folksam, är 28, bor i villa norr om sthlm.
Visa användare
167
HES
CLK -03
Måste tilläga. Jag kör över 2500mil/år, 26år, bor mitt i stan (Uppsala), har ej garage, kommer att betala per månad.

Så premien på 478Kr/mån känns mycket prisvärd.

Anders S.

Folksam ville ha 818kr/mån för min bil.

Mvh

HES
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det var saftigt. Ja, ja. Det brukar ju kunna skilja löjligt mycket mellan bolagen beroende på var och hur man bor osv.
Men 5700 är väl ganska ok ändå.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Fick precis papper från IF, där jag har en "väntande" försäkring då jag har bytt men från oktober. (långt bort men det var bra pris, så frammåt hösten blir det billigare att ha bilen)
Idag har jag 10800kr hos Folksam, Byter till IF i höst till priset 6800kr, men sen såg jag att jag får bonus för jag har även en liten båt försäkrad där(á 580kr/år) den bonusen är 20%!!!
Jag skall alltså betala 5500kr! positiv överraskning! Tjohooo!
Funderar på att byta ägare lite snabbt mellan mig och tjejen och sedan tillbaka igen, kan man göra så för att komma ur folksams avtal?
Ställ av och sen på bilen kan funka?

/Jimmy
Länk

Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU!
Sjukaste av allt var att IF ( som äger Dial dvs. BMW orginal) hade ett bättre pris att erbjuda mig än BMW orginal....märkligt...

Sen blev det "gubbförsäkring" via Aktsam ( som är ett täckbolag för TH egentligen)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nej, det funkar inte, man får dubbla kostnader för försäkringen.
Finnes de som provat det här.... Undrar om man då får dubbla ersätningen vid inlösen av bilen eller om den blir stulen? Troligen inte!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.