AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
809

Kolla denna 750i

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Otroligt billigt, ett klipp eller något som är skumt?

Länk

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
om detta stämmer, är den för dyr!

"Exakta mil tal 142378 mil"

det är ganska långt det......

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Scheckheft
Hej, någon som haft bråttom när han skrev. Svårt att bedöma bilen. 45000:- - låter billigt. M-stolar - varför?

Mvh
Scheckheft

Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det verkar vara ett armstöd som tittar ut framför kameran...Jag har aldrig sett en M-stol med armstöd.

M V H
Stephan

Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Den var nog beställd med såna stolar.

//Schnitzer
ho
432
hombre
750iA 1991
Jag har sportstolar fram. Inget armstöd där inte ! Man sitter mycket stabilt. När jag kör bil numera med vanliga stolar känns det som jag måste hålla fast mig i ratten.

Som vanligt gäller det att se bilen för att kunna bedöma skicket. Priset är bra anser jag, e32or är som vanligt svårbedömda i pris. Själv är jag alltid mycket skeptisk till någon som annonserar på internet och skriver att man ska ringa och inte maila....varför annonserar man på internet då, något är skumt då, anser jag iallafall. Behöver inte vara så i detta fallet dock.

/Simon
simon_en: det kan jag svara på. Det är för att många av dem som mailar bara frågar en massa om bilen, får bilder och tar upp en massa tid, sen hör de inte av sig något mer. Därför är det bättre att prata med någon i telefon så kan man lättare märka om personen är seriös eller inte.
Carl L,

min erfarenhet är precis tvärtom, de värsta idioterna orkar inte bemöda sig med att maila. De ringer och försöker att "hota" sig till ett skamligt lågt pris.
Anser fortfarade att det är konstigt/gammalmodigt att inte kunna ta emot mail om man annonserar på internet. Orkar man inte svara på mail kan man strunta i det.

/Simon
simon_en: Min enda erfarenhet är när min bror nu skall sälja sin bil. Han har fått mail från flera som skrivit saker i stil med "säg tid och plats så köper jag bilen direkt" mm och de har inte hört av sig mer.. De som istället ringt verkar mycket mer seriös.

Finns såklart sånt folk du beskriver också, men det enda jag stött på är de som mailar utan att egentligen vara intresserade av köp, utan bara vill se bilder på bilen mm.

Mvh /Carl.
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
På mail får man bara massa oseriösa svar!
Carl L,

idioterna eller man kanske ska säga de som endast är ute efter klipp för att sälja vidare har tydligen börjat upptäcka mail. Har sålt bägge mina BMW genom mailkontakt först, från BMWpower så för en gångs skull skiljer sig LME:s och mina åsikter...:-)

/Simon
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Om det nu är så jobbigt med att svara på en massa frågor kanske man ska skriva lite mera i anonsen och sätta in lite fler bilder?
Varför inte sätta upp en hemsida hos något gratis företag och där skriva lite mera om bilen.
Jag föredrar att kontakt via email eftersom man kan svara på det när man har tid.(oftast inom 8 timmar)
Tillbaka till bilen. Du ska nog åka och prova den innan du kan avgöra om det är ett klipp. Många av dem som säljer, inte alla bara många, har ingen aning om vad det är för bil de säljer.
Det är alltid en massa mäniskor som påpekar att det är trälister i bilen, blinkersen fungerar och ratt och stolar följer med bilen.
Man kan och bör utgå ifrån att den som ska köpa bilen vet lite om den, så det jag finner intressant är vad som skiljer hans bil från vilken annan bil som helst i anonserna. Träinredning finns i alla 7 serien, men det är 2 olika inredningar. Fullutrustad har man också sett. Vad betyder det i hans bil? är det en Individual? Gardiner och dubla rutor? kylskåp? Folk har oftast ingen aning om vad det är de snackar om.
Var hos bilfirma och frågade om en bmw 540.. killen säger.. det är en v8 i den.. mer viste han inte.
Åk och titta på den.. kan vara ett kap.. eller ett lik. svårt att säga på sådana bilder och den informationen han skriver.
highline
killen tar in bilar på löpande band.Har vart i kontakt med honom ang en audi v8 förut.Han säljer dom oftast oreggade annars får man betala 2000 till,Men han verkar hitta fina bilar
Min erfarenhet av e-post i sådana här sammanhang är också mycket dålig, har aldrig sålt en bil via e-post, bara fått skräp skickat till mig.

//Sniffer

Är du redan användare? Logga in i menyn.