|
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej Ett ganska vanligt (?) problem har dykt upp hos E 38:orna. En liten plasthållare som går från kylaren och där gummislangen ska sitta, har benägenhet att gå av. Tyvärr kan man inte ersätta plasthållaren utan man måste köpa en ny kylare. Kostnad: ca 550 Euro inkl montering. Min bil fick en ny kylare bara några veckor innan jag köpte den. Då var det första gången jag hörde talas om detta. Läste dock idag på 7er.com att flera haft problem med denna plastbit. Bilder och diskussion finns här: Länk Någon som har råkat ut för detta här? Detta är ju definitivt något att se upp med vid köp av en E 38. OBS detta gäller tydligen bara V8:orna. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
| Det gäller nog E32 oxå min gick av för nån månad sen.. | |
|
Min hänger på en tråd just nu..... Håller tummarna för att den håller ett tag till, inte så kul att behöva byta en helt frisk kylare pga detta. Men visst, det är ett mycket vanligt problem på alla M60/62 I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
|
Hej alla glada? Läste om problem med trasiga kylare, jag har haft samma problem men löste genom att gänga i plasten och svarvade till en mässingbit som gängades till m6 i ena änden och på mitten svarvades ett o-ringsspår som monterades med ganska hård passning i kylaren och det fungerar än ( peppar peppar) ps. vet ej det var samma problem som ni hade, om det var det så kan det vara värt att prova. |
|
|
Min kylare läckte men Bil&Motorteknik i Hudinge fixade till en lösning som håller än idag för min överladdade pjäs, klockrent och 5k sparade. Asken |
|
| Kan det vara motorns sid rörelse,som orsakar att den bryts av?Kanse nån motorfäste som är sliten eller slangen dit är en aning för kort? | |
|
Problemen som beskrivs i denna tråd är två olika: 1. Rörskarven för ett expansinosrör(?) på toppen av kylaren börjar läcka. Åtgärdas av Per Larsson på Bil och motorteknik till en rimlig summa. 2. Plaströret för den tjocka returslangen i övre högra hörnet av kylaren (sett framifrån) går av mer eller mindre helt. Detta har ingen som jag pratat med lyckats laga, utan alla hänvisar till kylarbyte. Dock har jag lyckats göra en lagning med hjälp av en hel del rörpassning och epoxy, samt fiberförstärkning. Håller 100% tätt och borde gå att tillämpa nästan i alla fall. Det enda som man får skämmas över lite är att rören jag använde kom från Biltema........ I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
|
Exact samma problem med kylaren på E34. Fick byta min kylare också. Det var också delvis orsaken till tophaveri. Så var väldigt uppmärksamma på detta. Är en riktikt "skit" konstruktion från bmw. mvh Mackan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.