|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat en fräsch kärra, en nybesiktigad 520 med motor från 525 som gått 20000. Ingen lyxbil men helt okej lack osv, dock lite strul med centrallåset, men det kanske kan vara lätt att fixa(?). Är det något speciellt jag bör tänka på? bilen är avställd pga att dom inte kunnat köra den. Jag är ingen van bilhandlare eller bilkännare, vet lite grunder bara. Vad är rimligt pris? Tacksam för svar /Micke P | |
|
Har en kompis som köpte en precis likadan bil, 520 -89 med 525 motor, obes plus diverse småfix. Han gav 13000:- för den med cd spelare, alufälgar och i övrigt hyfsat skick. Det viktigaste på en sån bil är väl kanske kamremmen...är den dålig så kan det bli ett dyrt ras. Annars så är det pålitliga bilar som pinnar på bra. |
|
|
E34-bilarna har kamkedja, ingen kamrem att oroa sig över således. |
|
|
Tack för svaren. Tilläggas bör också att stötdämpare fram och vattenpump är nyligen bytta och att den klarade besiktningen utan anmärkningar. Allrounddäck + Sommardäck på LM-fälgar, och original-CD. Priset var satt till 18 000, det kändes ganska bra tycker jag. |
|
| 24-ventitsmotorn har kamkedja, 12-ventilaren har rem | |
| Precis, den enda E34 som har kedja innan 90B är väl 535an. | |
| Det stämmer bra. 520, 525 och 518 har kamrem. 520 och 525 fick kamkedja på -91:orna då 24 ventils motorn kom (M50.) | |
|
> beamer, Demakill Någon som vet reg nummrena på de komverterade 520 orna? Byggde själv om min gamla 520 till 25 när motorn rasade. Det enda jobbiga var att man fick skarva på 520 ans bakre medbringare på kardanen. Så du bör nog provköra ändå och kolla om det kommer några vibrationer från kardanen. Kan hända lätt om det är dåligt gjort. Annars är det ju inget att vara rädd för. Bra bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.