AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
783

Hur lång tid tar det innan bilen kommer...

BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Jag hade produktionsstart vecka 16. Nu har alltså 3:e veckan börjat. Läste på någon brittisk site att det tar ca 3 hela arbetsveckor. Nån som vet?????
Abstinens ;)
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Du kan vara lugn för de:)
Såg en carbonsvart igår, sprillans ny. Jag blir tokig!
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Ring upp din säljare! Han ska kunna ta fram lite mer specade uppgifter.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Har kollat med honom. Men han vet inte. Tycker inte jag behöver be honom ringa till Deutchland. Den kommer ju när den kommer i alla fall.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Den som väntar på något gott.... :)
Todd
...väntar alltid för länge...
Bmw-Jonas:

Skulle inte du få in lagom till Påsk??

Har sett nånstans nångång att det tar ca:4veckor från det att bilen är tillverkad tills att den är klar för lev till slut kund.

robgus:Ni hade roligt på ringen har jag sett och läst:))
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Det blev ett misstag. Jag uppfattade produktionsstart som leveranstid. Ett litet missförstånd bara.
Det tog exakt tre veckor från produktionsstart tills bilen var hos min handlare. Sedan skall det bara ta max en eller två dar innan verkstaden har fixat allt.

Om du har abstinens nu så är det inget mot vad som väntar när du fått bilen och skall börja inkörningen. Att hålla sig från att gasa är verkligen ett mandomsprov!

/E. - nu med 900 mil på mätaren
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Cyberskallen: Vad är det som görs hos handlaren / verkstaden? Kan inte tänka mig att det rör sig om tex extra rostskydd?
Visa användare
167
HES
CLK -03
acey

Skyddsplaster ska bort, "lackskyddet", torkarblad, puts m,m.

Även något skydd för stötdämparna ska plockas bort. Jag vart lite rädd när jag var och förhanstittade på min bil innan leverans, såg ut som en förhöjd jeep.

Mvh

HES
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
X-tra rostskydd får man vackert stå för själv.
Faan jag blir också sugen...
Det trillar in ett arv till mig snart, hjärtat säger köp en M3-M5, hjärnan säger betala av huset.... Kommer nog bli hjärnan som vinner tyvärr.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det där ska handlaren göra på en dag annars blir man tokig av att vänta :)

Jag går i lite samma tankar hubbe, vi kanske ska försöka hitta en 2 för en deal? ;)
Cyberkallen:

Har du satt ditt stänkskydden ännu?

acey:Menar du att du ska betala av huset:))antar att det lutar åt en med SMG II, kan även varmt rekomendera 19tums efter att ha sett cyberkallens bil.......
Det som bilhandlaren gör när bilen anländer är sk leveransservice. Kommer ej ihåg vad som gås igenom där men alla punkterna finns specade i serviceboken. Sedan är det bara att betala kalaset och tanka..............

/D

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
starre: Sådan tur är har jag inget hus, och inga planer på att skaffa något heller :o). Ja syrrans kille har en imola röd SMG II 19" så det lutar nog åt det isf. Det är många kalkyler och ekonomiska planer som förbereds för presentation för sambon ;)

Starre: Köpte du ny eller beg? Om beg några särskilda garantivilkor / europlus? Orkar du inte svara här kan du maila.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.