|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Kameraskåpen mäter hastigheten med radar! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Skåp som är bestyckade (vilket dom vanligtvis inte är) mäter konstant alla passerande fordon med radar. När hastigheten överstiger inställd gräns avlossas en bild inkl. blixt (även dagtid.) Tidigare var inte blixtens reflektor monterad i obestyckade skåp vilket de verkar vara nu, annars syntes det på rätt långt håll om skåpen var passiva. Nu får man kika i nästa hål men som tur är ser man oftast inre baksidan på skåpet under dagtid iaf. Nattetid är det värre. En enkel mottagare för div. mikrovågsfrekvenser är inte olagligt att inneha, den indikerar på "tillräckligt" långt hål ett ev. aktivt skåp. Har sett nångång att 3M har reflekterande folie i olika färg, svart t.ex. Man brukar forma bokstäver på bl.a båtar med folien. Vid belysning blir det plötsligt vita bokstäver.. FP |
|
Perkka |
En säger att det mäts från backen, den andre säger att det är radar. Hmm? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Självklart radar. De har ju även mobila skåp som flyttas ibland. Skulle de ta upp slingorna ur asfalten då?? Induktiva slingor i vägbanan används för närvaroindikering vid trafikljus och annat, det blir för dålig noggrannhet vid hastighetsmätning med dessa. FP |
|
|
Och jag kan bara hålla med, det är ju självklart radar, jag har i alla fall inte sett dem gräva upp vägen då de monterade kamerorna i lundbytunneln i göteborg. :-) Men jag misstänker å andra sidan att det inte finns några kameror i dessa... ännu. /Hammar |
|
| Var ganske sikker på det var sensorer i bakken, men jeg kan ta feil... | |
Perkka |
Jahapp radar, ok. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.