|
|
|
|---|---|
diamantsvart_bmw |
exakt hur mycket olja ska det vara i min bil??? och hur är det med Biltema oljan är det samma som statoil eller shell? är det någon som vet hur det är på riktigt Länk vill byta den mot en 325 eller 320 E36 |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
5,75 liter. angånde olja sök på forumet med funktionen sök inlägg sedan kan du läsa i flera dagar .)) ///MVH Hasso Länk |
|
Går det mindre i 525:an jämfört med 325:an ? För visst går det väl 6,5liter i M50 (325) ?? |
|
diamantsvart_bmw |
jag har kollat men alla kastar ju bara skit på biltema, vore kul och veta hur det är på riktigt Länk vill byta den mot en 325 eller 320 E36 |
|
5,75l enl instruktionsboken precis som Hasso skriver, men jag får fylla lite drygt 6l i min för att komma till övre nivå på stickan eter byte. Ang. biltemas olja så körde jag en Opel omega 32000mil utan att göra något åt motorn den var helt ok när jag sålde den inga missljud ingen oljeförbrukning inga problem med avgasvärden och den hadde gått på biltema helsyntet från 1.a bytet vid750mil då även slick 50 tillsates därefter med bytesintervall mellan 750-1000 mil. Det verkar inte så vanligt att bmw fungerar så länge om man ska tro km-angivelser i anonser,(sällan någon gått över 30000mil utan motorbyte eller renovering)jag har själv en 92.a med trovärdig historik och servicebok som har gått 20500mil den drar en del olja ca1,5l på 750mil och den har problem med hc-värdet som är för högt. Eftersom den gått 18500mil när jag köpte den vet jag inte vilken olja BMWverkstäderna använt men nu går den på biltemas helsyntet. och jag hoppas inte Bmwkvaliten är sämmre än Opels men säker är jag inte. Mvh Lasse. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.