|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Just hemkommen från Italien kommer här en liten rapport om mina erfarenheter med Destinator II. På resan ner bytte jag hela tiden kartor. Detta visade sig dock vara på gott och ont. Genom Tyskland klarade inte landskartorna att navigera genom Autobahnkreuz, det tog helt enkelst stopp vid och gick runt runt i cirklar vid varje korsning... Om man nu envisades med att fortsätta rakt fram på Autobahn, så räknades en ny rutt fram, men det var en pinsam erfarenhet. Däremot fungerade det fint att navigera utanför Autobahn. Bästa sättet att använda Destinator II när man kör långt på huvudvägar är att använda kartan "Major roads". Då går den perfekt, och hittar ända hem till Sverige från de flesta småorter i Italien. Jag programmerade dock in 2 dagsetapper, och det fungerade fint hela vägen hem. Om man vill ha hjälp att hitta utanför "stora vägen" så får man förstås byta karta. Vi körde hem utan köer Firenze-Bologna-Brenner-Munchen-Nurnberg-Hamburg utan några som helst köer, snittade 160 med bra flyt. Alla i bilen tyckte till slut att Destinator II var till bra hjälp, men det var alltså tack vare att "major roads" är så bra som den är. Den kan mer än bara motorvägar. Man slappnar av och koncentererar sig på körningen eftersom Destinator har bra koll på avfarter och korsningar. Det är också gott att veta exakt hur långt man har kvar till målet eller nästa avfart. Till och med frun lade till slut undan kartboken, och det säger en hel del! |
|
| Var på nätet hittar jag destinator till bra pris ? | |
|
De finns inte till bra pris någonstans. På Dustin finns det till normal pris. De har i princip alla produkter från Destinator. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
| okej, tack ! bra pris = normalt pris då =) | |
|
Jag har både Destinator2 och TomTom 2 och rekomenderar starkt TomTom. TomTom's kartor tar mindre plats än Destinator's, och har du inte så snabb dator så är TomTom bättre, plus att TomTom's kartor är mycket snyggare än Destinator's. TomTom: Länk Destinator: Länk Länk |
|
|
Måste hålla med om att TomTom verkasr vara det bästa alternativet, har destinator även svensk tal och gatunummer? Skall över till staterna om ett par veckor och tänkte då hårdtesta min IPAQ 5550 och en holux GPS samt TomTom mjukvara. Brodit´s hållare verkar vara ett bra alternativ, någon som har bilder på vettig placering av hållare och gps modul ?? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
| Måste säga att TomTom verkar prisvärt och bra, hur mycket minne krävs det för att lagra hela sverige-kartan ? | |
|
har för mig att det är 90mb men det KAN vara skandinavien som är 90mb www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
| Oj, det var inte mycket ! Då får det nog bli en TomTom då... | |
|
Hela sverige (inte övre norland) och danmark tar ett helt 128 Mb kort (125Mb) på TomTom 2 (tomtom v1 tar lite mindre plats då den ej har 3D) TomTom har svensk röst för navigeringen. Alla röster är små wav filer så du kan ju själv spela in en egen navigerings röst. Typ: "pucko nu har du kört fel igen..." Länk |
|
|
Betr bra pris, jag beställde min TomTom direkt från "tomtom" www.tomtom.com , tog två dagar att få hem. TomTom 2 för skandinavien (utan GPS) kostar 169 Euro. GPS mottagaren är billig hos Kjell&Co (1200 kr) Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.