AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.647

Byte bromsrör

Sida 2 av 2
325ix
Är det någon som har bilder eller skisser på hur bromsrören är dragna? Varken Haynes eller Bentley har några bilder...
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Så, nu var bilen med bromsrören besiktigad... inga problem!

325ix// I HTK finns det bilder men de är inte speciellt bra =(

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Kryp under och kolla. Det är nog enklast....

Några av mina "muttrar" vara så sönderrostade så att det inte var en tillstymmelse till kantighet kvar. Självklart var dom som satt värst till vid tanken rostigast. Jag försökte slå på en hylsa men gick bet. Slutade som sagt med att jag fick slå bort hela fästena. Men då blev ju dom nya och fina i rostfritt:-)

Min skrothög: Länk
Var glada att ni har utanpåliggande rör. Fick också tvåor på mina längsgående rör. Enda kruxet var att rören gick från trummorna igenom inneskärmen och in i bilen....

Då färdiga rör kostade 350:-/st o jag behövde två valde jag istället att tillverka dem själv. Köpte 10 m rör för 200:- och lånade ett koningsverktyg. Bilen i fråga var en Civic.
Vad jag bytte på min(E30n)var,längsgående bromsrör,Tkoppling,slangar,rör ut till hjul,och bromskolv i hjul(trumbroms bak)
Det jag vill minnas var jävligast var T kopplingen bak,bulten som håller den gick av(sitter numera fast med plastspännband,T kopplingen alltså)
Orsaken jag bytte så mycket(endast längsgående var dåligt)var att allt var så hoprostat att jag ej fick isär det helt.
Kostade en tusing totalt men då köpte jag bromsrör på metervara,lösa kopplingar,verktyg att kona(?) rören med.
Verkstaden på hörnet(ej auktoriserad)ville ha 2000+ materiel för att göra jobbet.
Hade bilen på lyft och det enda som gav mig problem var T kopplingen,tog mig en dag men då var det 2 resor till BMW för att handla slang och bromskolv i den tiden,väl investerad tid.

Henrik
vad är det för innerdiameter på bromsrören?
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
325ix:

här har du bild,men inte nån detaljerad direkt:

Länk
gå in på info på nått av rören...

Mvh Andreas
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Han har nog redan bytt bromsrören, det är snart två år sedan tråden startade...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jo
10
Joacim 82
318IS -90
Bmw verkstan bytte mina bromrör bak + ett längsgående för 1500:- De lämnade fast pris och räknade bort sig skulle egentligen kosta det dubbla.
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.