AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
405

vandrande hjul

Visa användare
94
johnny e
525i -89
hej mitt vänstra framhjul går att flytta i sidled(framåt o bakåt)
har hört att de är länkarmsbussn. el?Har sett att det finns komplett länkarm med spindelled på ett onämnbart reservdelsställe(biltema) tror inte ja ska köpa de där ,men är det det jag ska byta +stabilisatorstag eller? vore tacksam för svar!!!
ps: måste jag byta bägge sidor samtidigt förstår att de är bäst men plånboken är inte lika possitivt inställd.finns de övre o under bärarm också? oj nu blev de många frågor hoppas att nån barmhärtig själ har förbarmande över mig . tack på förhand!!!

bmw,what else!!
rsarits
Det finns en främre (övre) bärarm med spindelled och en bakre (undre) bärarm med spindelled. Förmodligen är det någon av spindellederna som är dålig. Stabilisatorstaget påverkar inte hjulets rörelser i sidled eller framåt/bakåt.
Om du byter någon av bärarmarna så behöver du tillgång till ett STORT skruvstycke eller ännu hellre en press för att få i bussningen, se till att den sitter rätt, det finns en liten pil på bussningen och en på bärarmen.
Du behöver inte byta på båda sidor samtidigt, men du kan bli tvungen att göra hjulinställning efteråt.

Micke
Visa användare
94
johnny e
525i -89
tackar så mycket för de snabba svaret. finns de nåt enkelt sätt att se vilken led de är typ med kofot ,försöka rucka på de för att se om de glappar?

bmw,what else!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.