|
|
|
|---|---|
|
Tjena gubbs! Jag äger en 320i- 94. Vid hastighetsmätarens högre nedre kant ser det ut som det sitter en lampa eller en diod av nåt slag?! Är det nån som vet dess funktion?? Jag har aldrig sett att den har tänt sig, MVH Carl. | |
|
Sensor för ljusmätning som reglerar intensiteten på instrumentbelysningen. Den sitter strax efter/nedanför 220/240/260km/h (eller hur långt nu din hast.mätare går) va? Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
| Ok tackar så mycket Patrik.... | |
| "snackar av erfarenhet..." Mmmh, Jag kan säga att jag har haft flera mätarehus isär och kan med 100% säkerhet säga att det INTE sitter en lampa eller diod vid hastighetsmätarens högra nedre kant. Det sitter istället en fotosensor som har till uppgift att reglera ljusintensiteten till instrumenthusets belysning. Vid ex starkt solljus mer ljus, vid mörker ngt dämpat ljus. Prova med att lysa med en laserpekare på sensorn får ni se !!! | |
| Varför har man en manuell ratt för att reglera ljusstyrkan på instrumenten då? Jag har en e36 -91. | |
Köppen |
Fotosensorn gör att belysningen kan kompensera och hålla samma belysning när det blir mörkare eller ljusare i bilen... Eller hur man ska beskriva det. |
|
En polare som har en 316i utan varvräknare säger att denna lampa lyser då man varvar upp till varvstopp º°º°º°º°º°º°º°º°º°º°º°º°º _ _ º_º |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.