|
|
|
|---|---|
|
Nu är det bara att sälja bilen... I fredags natt blev jag av med backspeglarna för fjärde (4:e!) gången på ett år. Till det kan vi lägga att jag har blivit av med hela frontspoilern en gång, samt frontblinkers två gånger. Jag blir gaaaalen! Vad är det för töntar som åker runt med sina 318 med M3-kit som de (eller deras polare) har snott från M3:or? Får jag tag på nån som håller på att bryta på en bil kan jag lova att den killen inte kommer därifrån med hälsan i behåll. Fattar inte dem som åker runt med kitade 3-serie bilar att folk som vet vad det handlar om garvar åt de stackars m3-wannabes loosers de är? Snorungar!!! | |
| Ja det är verkligen illa, men jag kan inte stämma med i din sång i övrigt... Varför skulle det vara fel att snygga till sin bil med aerodynamiska speglar (så lännge de är köpta med kvitto) även om man saknar M-motor? | |
|
OK, Kjell. Kanske drog jag alla över en kam i min frustation, men hur många går och köper ett par M3-speglar för en bit över 5.000:-? (Har för mig att det är priset...) Nog för att de är snygga men kom igen... Hur kan det komma sig att ALLA jag känner med m3:or i sthlmstrakten har blivit av med sina speglar MINST en gång? Knappast för att alla stylingintresserade åker till BMW och pungar upp för sina speglar! Håller du inte med? För mig och för dem som har blivit av med sina speglar svider det iaf så fort jag ser en e-36:a som inte är en M3:a åka omkring med, (antagligen) stulna prylar på sin bil. M3-ägare - förena er i kampen mot dessa jävla tjuvar! |
|
|
Tjena. Har de bara spegeln och lämnar "plattan" kvar? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tar.. ska det stå.. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Lämnar plattan. har hört ryktesvägen att det inte ska gå att köpa endast plattan från BMW. Men jag undrar jag... |
|
|
Är 3500kr rätt kurs för kromade M3 speglar, givetvis inte original eller stulna för den delen. |
|
|
De flesta utrustar väl sina E36 med speglar från, Hova, Mattig, AC Schnitzer, Hamann etc. Har svårt att tro att den stora massan snor andras prylar - hur kan man känna stolthet över någon bil som man själv inte ens tjänat ihop? Fast det klart, märket BMW har en inte alltför orättvis stämpel av turk- eller kriminell art... ///Kjell |
|
|
Här om dan var det en kille som ringde på ett annons som jag hade på börsen, han frågade om jag hade kavr de prylarna, nej de är såld sa jag. Då kommer nästa fråg! Du har inga plattor till äkta M3 speglar till salu?!! Då undrar man ju vad han har fått sina speglar ifrån? |
|
|
Nu har jag fått svaret på var de får sina fästen ifrån. Tänk på att ta med er fästplattan från verkstaden när ni har fått speglarna bytta. Eller förstör dem. En del mindre nogräknade individer på BMW-verkstädernas golv säljer dem annars svart till folk som kommer in och frågar efter dem. Skandal! För övrigt så kostade det nya paret speglar drygt 9.000:- lackade å klara. |
|
|
Jasså.....mina kostade 4800:- lackade och klara. BMW Tyskland lägg sedan på 9% påslag till Nivea. Förba...de as som inte kan skilja på mitt och ditt. |
|
|
Hoppas för guds skull att det inte finns nån som säljer sina plattor i ett försök att fylla på plånboken efter en förlust....Själv hade jag bilen i tre dar innan mina försvann.... Dessutom, visserligen ett tag sen, men i våras såg jag här på sidan annonser : "Plattor till M3 speglar köpes" ....En fiende ibland oss" Mailade killen, han tog bort annonsen...... Jävla typer det finns....Mina speglar gick f.ö på 8600:- lackade och klara... FY va det svider.....trots försäkringen. Ha det, MVH Philip |
|
|
Ni får flytta ut på landet, där finns inte så mycket kriminella element. (Knock on wood!!!!!!!!!) |
|
|
Jag skulle köpa vanliga speglar om jag blev av med M3 speglar. Coolt med en nedstylad M3'a istället för uppstylad 316. Mr C |
|
| Mr C, möjligen cool men fulare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.