|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
X-ray: Undrar hur fan du gör för att få din att släppa på 3:an? Har du turbo i? Ja visst =) ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| den måste va riktigt trimmad lr så var de snorhalt ute när den gjorde det!! inte en chans att en E30 325 orginal skulle spinna på 3:an på torrt underlag... | |
|
Han kanske har dålig koppling och den slirade där, eller så testades växlarna nere i ishallen.... Spinner på 3:an... Ligger fortfarande och skrattar... |
|
|
öhh? e la inga problem o få den o släppa på 3:an om de e rätt man som kör ?! fan epan släppte ju på 2:an, uj uj uj köp er en E30 me drag i folks =) I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
Det där med att 325E30 tycks gå dåligt är inget ovanligt, minns när min kompis tittade på en jättefin som faktiskt absolut inte gick bättre än den volvo 850glt-170hk han körde annars. Bilen behöver absolut inte ryka för att den skall gå dåligt, ett vanligt fenomen är igensotning, inte för att kanske så många just 325E30 lider av det men jag vet hur dåligt en bil kan gå av detta. Sedan tror jag inkörningstiden är viktig och kan resultera i hur en bil kommer att gå i framtiden, tex den 520E28 jag körde förr i tiden var det väldigt noga med hur den skulle köras in och den gick klart bättre än diverse 320E30, speciellt i accelerationen...minns att jag drog den till 90-95km/h på 2an och då släppte det hyggligt lätt på torr asfalt när 3an lades i. |
|
|
TACK! där har ni en som vet hur en bil funkar! beror på hur man kör damnit =) Tilläggas bör att jag inte mena att jag stog still o burna upp mej till 3:an. utan drog 1:an, la i 2:an och 3:an full gas.. Tillägas bör oxå att de inte va jag som körde p.g.a att jag väntar på körkort fortfarande.. I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
320-325 |
min 325´´a lämnar en T5 R bakom mej jag hade 2 st i bilen oxå så slö upplever jag inte en 325a´´ som men som sagt vad jämnför man den med. nu för tiden skrattar man åt allt som har mindre än 300hk |
|
Dom som får en 325:a att släppa på 3:an vid raktframkörning på torrt underlag måst ha VÄLDIGT dåliga däck! Min 325:a går väldigt bra, den är helt original men drog ifrån en likadan 325:a som hade sportsystem, skärmat filter + chip. Testade både acc, uppe i fart osv. Bytte även förare. Och min släpper knappt på 1:an! Bra däck? Skulle va kul att få kika på din beemer X-Ray, var bor du? ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Hmm...eller menar ni att den ritar en meter långa spår när man lägger i 3:an när ni säger att den spinner? För det gör min också, men då spinner den ju inte...bara gnisslar lite =) ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
mm där ser du, missförstång nisse lilla =) |
|
|
Ähh, min M5 spinner inte när man lägger i 3an, kanske lite på 2an.... Köp er nya däck och gör inga fullgasväxlingar! Att en 325 skulle dra en T5R låter föga troligt, isåfall kunde verkligen inte föraren i Volvon köra, tror inte en 325 hänger på en Skoda RS om föraren i den kan köra ordentligt heller. Mvh Patrik |
|
|
Torra cykeldäck och plattan i mattan innan kopplingen släpps upp, så kan man möjligtvis få till lakrits på asfalten. Först säger du att inte rätt man kör om man inte får den att släppa, sen så stod du still när du spann, sen var det inte du som körde, sen så var det 1 meter spår? hur ska du ha det? När man säger att man spinner på växlarna brukar man mena att det är vid fullgas acceleration som man kan få däcken att släppa, inte att man kan stå och bromsa upp en snygg gummihög.... Har man väl fått hjulen att släppa så brukar det inte vara så svårt att fortsätta genom växlarna. |
|
|
Jocke_999: När du tänker åka och provköra 320:or så varför inte ta en titt på en 318iS, mer drag än i 320i och bättre balanserad bil i övrigt, mycket bra viktfördelning och därav bra banegenskaper! Måste ju göra lite reklam för denna arga lill-M3:a =) -------- Min 318iS finns på Länk |
|
| Jag har klockat min BMW 323I på 0-100 på 8.8 sek | |
|
Jag kör på spretans continental 195:or 15" Tycker greppet är aldeles utmärkt! Men när man släpper kopplingen lite snabbt vid fullgas 1-2-3 så blir det 2st 1m spår vid 2:an och 3:an och tjuter till lite. Inga fullgasväxlingar! ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Tilläggas bör kanske att min koppling är i stort sett av/på. ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
hehe, jag mena inte nåra javla mega burnouter, jag kör så snällt som möjligt me min bil (dom få gånger jag kört den) men de släpper ja, men än så mena jag inte. Kopplingen min är det inte heller nå fel på, går mjukt o bra. Men vi ska fortfarande raca nån gång Nisse =) I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
X-ray: Visst =) Var bor du då? ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
320-325 |
till ``sandgren´´ med M5 90´´ vad jag vet så har en T5 a´´´volvo 225hk och väger mycket mer än min 320i med 525motor .alltså en 325 kan nästan säga att jag har. så det är inte omöjligt att dra en sån det ända som jag har är öppet filter lite lättare svänghjul (från 320i motor) och orginal i övrigt ... 320i orginalavgassystem... och om en skoda RS har 180hk så borde ju en 325a´´ dra en sån pga 325 an är lättare. |
320-325 |
skoda RS har säkert turbo oxå då är vänte tid med laddtryck och sånt så det borde inte vara så omöjligt att kanske dra en sån. en T5 a´´ drar väl 0-100. på runt 7-7,5 eller nåt så omöjligt är det inte en orginal välskött 325a´´ om man är duktig på starter går på 7,8 sek, det står ju iförsej 8,3 sek när bmw har klockat 325an. jag tror att det var att det var bilsport som hade klockat en 325a´´ på 7,8sek men jag kanske blandar ihop det med nåt annat . som tex T5R och T5 jag har inte så jätte koll när det gäller volvo ursäkta i såna fall.... men det var EN T5 det vet jag sen det dät R et kanske jag blandar ihop.. MVH |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.