AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
500

Business CD spottar inte ut skivan helt.

Hej,

Jag har den inbyggda cd:n och när jag trycker ut skivan så kommer inte skivan ända ut. Den kommer bara ut några centimetrar. Jag tror och hoppas att det är något som bara är lite skitigt. Har någon ett enkelt tips för att få den att "gå hela vägen" :-) ?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
CD:n skall inte åka ut helt! Du måste ta ut den med fingrarna den sista biten (annars skulle skivan ramla ner när du har tryckt på "eject"!).

Min åker ut ca 6-7cm!

Mvh
Javisst, men den åker inte ut så att jag ser hålet. Får dra ganska hårt för att få utt den. Hör hur motor i cdn går för att trycka ut den mer fast det är något som tar emot.
No
62
Nordhem
330i -03
Volvo XC90 -14
Alfa Romeo 156 -01
Toyota Aygo -06
Har samma problem med min Business-CD. Har provat att rengöra CD-facket så gott det går, men det verkar inte hjälpa.
Testa att hålla i eject knappen tills hela cd kommer ut, min kompis har samma problem och han brukar hålla i knappen tills cd:n är ute.

mvh tamer

Länk
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Felet är inte alls ovanligt.
Det förekommer även att skivan inte kommer ut alls, och det finns en servicebulletin om det sistnämnda problemet, då är det öppningen som obstruerats antingen av dekorpanelen, tydligen vanligast om denna är i trädekor, eller så kan skivan vara antingen något tjockare än normalt eller lätt böjd och öppningen blir då för smal.
Kolla om det går att se om dekorpanelen "trycker ner" CD-öppningen, då kan det vara gjutskägg eller liknande på baksidan av panelen som måste bort, samt testa med ett stort antal skivor, och kolla tjockleken på dessa. Om det är där det spökar så kan man ta loss huvudenheten och försöka "böja till locket" på den, så att locket blir konvext. Därigenom underlättas på nåt sätt uttransporten av skivor. Locket måste alltså tas loss från radion, mha en platt skruvmejsel, det finns fyra ställen, två på varje sida, där man bänder loss locket.

Om inget av detta är orsaken är det kanske en drivrem som slirar och inte lyckas få ut släden, detta kan kanske åtgärdas av en fackhandlare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.