AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
699

business cd spelare med DSP behövs då förstärkare

Mr83
Hej
Har haft många frågor kring de olika stereo-modellerna för e39, och tack vare forumet har jag blivit en hel del klokare på dessa punkter (tack alla för hjälpen) men har en fråga till om detta.

Nu har jag en reverse bandare i bilen men har hittat en buisness cd spelare + mid, denna hade tydligen en DSP knapp på miden och behöver jag i detta fall då även köpa förstärkaren eller ska allt klaffa som det är, byter ut min reverse mot denna buisness + köper till någon billig kabel för miden från BMW som jag läst om?

Tack på förhand för svaren
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Tyvärr så är det svårare än så...

Du behöver följande komponenter:

DSP förstärkare.
Kabelhärva (går ej att beställa från BMW!!!).
Div högtalarelement (mellanregister, diskant bak + 8 Ohm 5 1/4". element runtom och DSP subbwoofer).
En MID som har DSP knapp.
mvh
George
Nej då det går hur bra som helst att liksom jag ha en MID med knappar för DSP,BC,Telefon, Standheizung/luftung, då dom via serie bus "pratar" med bilens övriga elsystem fungerar bara dom funktioner du redan har, så allt som händer när du trycker på DSP är ingenting bara

Kabeln ( 65129405409) kostar ca 200:- men bör monteras av BMW då man skall in i andra kabel härvor och ansluta den

MEN om du vill ha DSP krävs allt George räknar upp, kan du klara att ha en knapp som inte är till något är det bara att tuta och köra
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Helt rätt, jag har förstått frågan som att Mr83 ville använda DSP funktionen.
jag trodde han var orolig för att MIDen med DSP inte skulle funka i hans bil, vi ser vad han säger...
Mr83
Ursäkta om jag vart lite frånvarande och om jag var lite otydlig i frågan, men det var som Gasar-Magnus uppfattade det, om MIDen med DSP skulle fungera utan förstärkaren, dvs som vanligt fast utan DSP, och tydligen fungerar det utan några probelm, tack för hjälpen, hoppas nu bara att han slutligen är villig att sälja stereon utan förstärkaren, har haft mycket problem med att få tag i begagnad bmw cd stereo.

Om jag nu hursomhelst skulle köpa både stereon och förstärkaren tror ni att förstärkaren då är lättsåld och vilket pris skulle den då ligga runt?
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
DSP förstärkaren kan vara intressant för sådana som redan har DSP men kan vara svårt att sälja annars. En ny kostar runt 9500:-.
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.