|
|
|
|---|---|
|
Som Rubriken säger så har jag problem med tomgången på min 320i -99 (6000 mil). Jag har sökt inlägg och ser att fler har problem med vandrande tomgång men ingen som har fått det åtgärdat. Min vandrar bara så länge tempmätaren befinner sig i det BLÅ området, så fort den går förbi det blå är problemet som bortblåst. Jag har haft den inlämnad på Automax i Kalmar men de höjde tomgångsvarvtalet lite men det avhjälpte inte felet, inga felkoder. De har haft fler som klagar på detta men har ingen dirket förklaring till problemet. Slangen till Vevhusventilationen har jag kollat så den inte läcker, brukar läcka mellan cylinder 1 o 2 i böjjen, jag har den nya i plast. Nu den 2 maj så ska jag lämna inbilen igen och då ska de programmera om styrboxen till ny programvara är det någon som har gjort det? Problem med Gaspjället har förekommit på denna modellenn någon som bytt? Tomgånsmotor vet jag inte om det är på denna modellen? Tacksam för alla föslaga Nicklas | |
|
Har haft min inne hos bmw (solna) 3 ggr nu o dem hittar inga problem. Svaret jag får är densamma varje gång, DU FÅR TESTA DIG FRAM O FÖRSÖKA HITTA FELET PÅ DE SÄTTET(BMW SOLNA). Exempelvis byta ut givare o sånt skit på olika saker. Men som du säger nicklas så e problemet rätt vanligt hos en o annan E46 ägare. Jag själv har fått motorstopp pga att varvmätaren pendlar som fan. Så om du hittar nån lösning så får du gärna skicka mail till mej o förklara. M-RULES |
|
Berco |
lider med dig,lite tråkigt att dom inte hittar något fel, det har inträffat två gånger att min har pendlat så på tomgången när den har varit kall men efter att jag gasat till så har det stabiliserat upp sig. Ett tips prova med och stänga av AC:n eller andra saker som belastar motorn,min pendlar till en gång strax innan jag stannar när AC;n är på och enligt BMW så fanns det inget dom kunde göra åt det.... |
|
Hej ring och prata med rinaldo på rinaldos bilservice i jönköping. Tel.nr: hittar du på nätet(gula sidorna) Rinaldo är mkt duktig, när bmw inte klarar av och hitta felen så ringer dom till honom. |
|
|
Berco: Som det ser ut så har du en 01:a med en M54 motor medans tamer_bmw och Nicklas_e46 har båda 99:or och således en M52 motor. Är det ett problem hos M52 motorn eller generellt e46? Jag har inga bekymmer med flaxande varvtal (M54) Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar! Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.