AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.340

Beställa ny nyckel E30

Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Min kompis har supit bort sin enda nyckel till bilen och då undrar jag hur man beställer en ny.

Spelar det någon roll om det är import eller sv såld?

Tacksam för snabba svar

----------------------
King of the road
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
ingen som vet, ingen som vet..

----------------------
King of the road
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
du går till närmsta BMW åf och beställer en ny helt enkelt...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Köppen
Nu snor jag din tråd =(
Jag kan inte låsa min baklucka och jag har olika nycklar till dörrlås och tändning... Jag överlever med 2 olika nyckar men jag vill ju kunna låsa skuffen! Vad gör man då, köper ett nytt lås och adderar en tredje nyckel i ringen? =/
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
"Köppen"
Kan plocka isär låset til skuffen.
Sedan mixtra lite me brickorna inne i låset eller ta bort några så kan du få så en av dina befintliga nycklar passar. Men då minskar även stöldsäkerheten. Risken ökar att någon annas nyckel passar i ditt lås
Köppen:

om det är så att du har ett bmw orig. lås till skuffen så kan du beställa ett nytt lås på chassinumret och då får du ett lås som du kan använda samma nyckel som du använder till dörrlåsen... min bmw åf tog 450 kr för detta...en annan lösning är att köpa ett helt nytt lås med ny nyckel, detta kostade 320 kr för mig....jag överlever med 2 olika nycklar..men 3 vetefan :(

troligtvis så har cylindern ärgat/rostat ihop under årens lopp och då finns det inte mycket man kan göra...

BMW, Bayerische Motoren Werke
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
Bmwfreaken:

"inte mycke å göra ifall d har ärgat ihop"
Man kan ju ta itu å rengöra själv.... brukar nästan alltid funka.
Får greja lite me bensin/t-röd eller nåt å stålborste men d blir bra till slut (oftast)
Köppen
ctg_putte: Jag har nu själva låscylidern urplockad, det var ju inte så svårt, men den går ju inte att öppna. Jag antar att den kromade cylindern som sitter utanpå ska bort. Men den sitter ju som berget, och jag ser ina låspinnar eller nåt sånt... Går den att får bort(utan specialverktyg)?
Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Hej.
Går det att flytta brickorna i dörrlåsen med? Har köpt nya dörrar idag men fick ingen nyckel med o jag vill ha en nyckel till alla lås....

Varför välja något annat när man kan åka BMW!!
inga probs
axelsson
när jag skulle firra en ny nyckel då jag hade supit bort min enda så gick ja till bmw och beställde,,, fick den efter 1 vecka, de var fel.... nån genom åren hade väll bytt lås och då funkar de inte att beställa via reg nr. som tur var hittade en polare stackarn, då gick ja till en låssnubbe och gjorde en till nykel.. hehehe!!!!
El
311
Elwood
523i Touring
Samma som axelsson råkade jag ut för till min 750i. Hade nyckel men ville ha en stilettnyckel till fjärren så jag beställde efter bilens nummer men den passade inte heller. Chansen finns ju där att någon bytt förr och då är man som sagt lurad,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.