|
|
|
|---|---|
Nissen |
Det låter konstigt om min bil när jag accelerar iväg. särksilt i låga hastigheter. Det skorar eller kvitrar. Någon som har råkat ut för liknande ljud. Låter ingenting när man frigasar. bara när man kör och lättast i låga hastigheter. aut är renoverad en gång, bustningar är hela, ingen värme isolering som har trillat ner på kardan hardy skivorna ser bra ut. |
|
Har du kollat katalysatorn ? Har en pollare som haft ett fågelbo i lådan trodde han .Men faktum var att det var katten det var stopp i.. Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
Lillbjörken |
Jag har samma problem. Hamnar sten mellan kattarna, lr blir några konstiga spänningar i skarvarna mellan främre rör å kattar! Tog ner å satte tillbaka mina så blev de bättre!! |
Nissen |
Kollade under och trodde första det var fästena till avgas systemet, lagade dem, ljudet försvann inte. Pratade med automatlåde firma de sa att det troligtvis var utgående lager från lådan. efter som det bara låter vid litet gaspådrag på låga växlar. Tack för tipsen. Nisse |
Nissen |
Nu är lagret byt i automatlådan, nån som har erfarenhet av byte av stödlager? Jag tror det är stödlagret som låter. |
Nissen |
Nu Har jag monterat ner kardanen, nån som har erfarenhet av hur mycket det skall kunna kännas i knutarna när man vrider på dem, Den knuten längstbak som sitter i spliansen, går lite lättare i mitten. Jag hittade ett fel, det var att stålringen runt stödlagret hade gåt av. så den har jag plockat ned. dock funderar jag på kardanen hur mycket det får kännas. Tror ni BMW känner det? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.