|
|
|
|---|---|
|
Hej, Planerar att sänka bilen så snart som möjligt. Jag har monterat en uppsättning rondell fälgar på bilen 8,5 + 10" bak. Fjädringen på bilen i nuläget är väldigt mjuk, och kör man -fort- över låt säga ett gupp på motorvägen med passagerare i baksätet så tar däcket i lite i skärmkanten bak (255:or bak) Jag har jämfört mina fälgar med polarens som har M5 fälgar på sin, och mina breddar mer ut än vad hans gör. Mina breddar på gränsen till att vara utanför skärmkanten. Vad jag undrar är om det kommer att ta i väldigt lätt om jag monterar kortare fjädrar, o andra sidan så krävs det väl troligen mer för att sänkfjädrarna ska fjädra ner så pass långt? Några förslag på fjädersatser, typ 40/20, 30/30 eller 40/40 jag vet inte riktigt vad jag ska ha, meningen är iaf att den ska gå lite bättre i rondellerna + utseendemässigt då. Fjädrarna i nuläget ser ut att vara ganska ihopsjunkna bak, det ser redan sänkt ut nästan, det är kanske därför det tar i? | |
|
Har varit inne å kikat på Länk Har någon erfarenhet av deras produkter? Jag funderar på en 60/25 sänkning, vet någon (bilderna på sidan funkar inte) om det ingår både dämpare o fjädrar i "K.A.W Plus" paketet? |
|
|
Jag har rondell 58 18"x8,5" dram + 18"x10" bak på min bil..bak har jag också 255:or som dig..har monterat ett väghållningskit från Länk Märket är FK automotive..sänkfjädrar + kortade stötdämpare..sänker 60/40. Fram var det inga som helst problem..men bak tog det i hela tiden när jag körde..så jag har kapat bort innerkanten av bakskärmen+att jag har byggt 1cm tjocka distansringar som jag placerat mellan kaross och fjäderben,har aldrig tagit i efter jag gjort dessa modifieringar. Fjädringen är ganska stum med riktigt bra väghållning. Men en 60/25 sänkning kan nog passa bättre så kanske man slipper att det tar i bak. ----- Länk |
|
| Vad har du för däckprofil bak, själv har jag 255/40 17" Jag tänker lite om det kan bero på att du har större hjul att det tar i, tack för länken oxå, det var ju billiga grejer. | |
|
Jag har 255/35/18. ----- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.