|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jamen, då får man gratulera! Jag hoppas att olja, filter, tändstift och nya remmar står överst på "att göra" listan, lacka spoilern finns det alltid tid för senare! Vad roligt!! :) Enligt bilreg (när jag kolalde för 7-8 månader sedan) finns det 8 st Biturbos i Sverige, jag tror att merparten av dem nu tillhör personer som är aktiva här på forumet. * Stephan * Stensth * B10Tobbe * MMmmm * Jag * Froberg_racing * Glecar * En bil som tills helt nyligen fanns på Kalmar Fordonsförmedling * Någon som känner till någon mer? Dessutom har vi våra norska vänner: * Trotto * Några mer som jag inte skrivit upp... Det är en fantastisk bil, eller hur?! :) :) Men, känner ni igen er när jag säger att man till och från funderar hur en Alpina utan turbo skulle vara? Dvs. en 4.6:a, V8, i E34:an? Jag har länge försökt hitta en fin sådan att "komplettera" med, men, det är inte lätt. Finns det någon som känenr till om det finsn någon E34 B10 4.6 eller B8 4.6 som är sugen på en BiTurbo. Bara riktigt fina bilar är av intresse! |
|
| Vilket nummer har du, förresten?? | |
|
Tackar. Jo, service ska naturligtvis göras på bilen omgående. Synd bara att man aldrig är hemma och kan ta hand om bilen!=( Jo det är en fantastisk bil. Saknade min gamla B6 3,5 så jag kände mig tvungen till att skaffa mig en Alpina igen!=) Den har produktionsnummer 0133. |
|
| quixotic2: Du glömde mig. | |
|
Ooops, sorry! :) Tack för att du påpekade, jag tyckte det kändes som att jag missat någon forumbil. Någon mer som känner sig borttappad? :) |
|
| Det finns en B10 Biturbo här i Gävle också. | |
| Flåklypa: Du har ingen mer info om den?? | |
| Jag vet inte så mycket om den trots att vi delar garage (flerbils). Delvis beror det på att han köpte den rätt nyligen. Det är en svartmetallic (vet ej färgnamn) och den är nyligen trimmad till 420hk. Killen hade en Jaguar XJR innan vet jag och jag tror att han är medlem i BMW CS. Bilen har iaf det "emblemet" under regskylten. Jag dyker självklart på honom om jag stöter på han i garaget! :-) | |
|
Låter fint, säg till honom att ansluta sig till oss här på Power! :) Om inte det går, så tvinga ur honom bilens "serienummer", för rullorna! |
|
|
Det första kan jag göra, det andra gör jag inte. :-) |
|
|
Ok, jag menar alltså inte bilens VIN, eller "serienummer", utan tillverkningsnummret. Alltså, jag har nummer 357 av 507 tillverkade exemplar. Det är ju inget som går att använda till något annat än att veta vilka bilar som finns i Sverige. |
|
| Den svarta BiTurbon i Gävle är mina gamla bil, nr.270. | |
| Tobbe: Då kanske det är du som har satt dit BMW CS märket? | |
| Om det är skylthållaren du menar, så är det jag :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.