|
|
|
|---|---|
|
Finns det några speciella problem man bör känna till/titta lite extra efter på denna bil? Typ motorexplosioner ála M3 eller något liknande?=) mvh /cronor | |
|
Modell? E36 eller E46? E36 Spindelleder, klimastrul, osv. sök. e46:länkarmar,fläktmotstånd,osv sök. Motorerna är stabila som (!) Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
tror cronor menar E46 :) wendtan: en bil som gått runt 2-3000 mil, relativt nya bilar men vad borde ändå kollas upp snabbt förutom mätarinställningen ;) |
|
|
ok då är ja lugn... bara bilen går framåt så;) Jag har tittat runt på forumet med hjälp av sökmotorn, tänkte bara kolla så jag inte missat något=) är det inte så att på e36or brukar det stå IC som ändelse om det är coupe och på e46an CI? /Cronor |
|
| cronor gå in msn! | |
|
Länkarmarna kan mycket väl vara dåliga vid 3-4 k mil. på min bil byttes de vid 5 k mil. Ja vet att e46 couperna har haft lite strul med att hålla tätt i framrutorna. detta är dock en justerings sak. Termostaten/huset är en annan klassiker. Cronor: att folk skriver ic eller ci händer både på e36 och e46.. Soki: var de självklart att han menade e46? i sånnafall hur? Ska du köpa en 323 Ci med 2-3 k mil på mätaren finns de dock fortfarande garantier som fixar de vanligaste "fabrikations" felen. Kolla alla el-prylar. sitter elstolar standard i couperna. Lyssna efter en konstruktionsmiss med ett märkligt läte från oljepumpen. Imma i blinkers glasen är oxå vanligt. de har i vissa fall även funnits missljud i bakaxlen. Dessa felen är oberoende om bilen bara rullat 2-3 k mil eller inte. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
tack så mycket för hjälpen wendtan, ska skriva ut detta så det inte glömms bort.... missljud från bakaxeln låter inte billigt, vad kan det vara som behövs bytas då? silentblock eller något liknande? och hur länge kan man räkna med få saker fixade på garantin på konstruktionsfel? räknar man i mil eller år? /Cronor |
|
| wendtan: det var inte menat som att det var självklart att han menade E46an, jag bara fyllde i. Jag sa bara så för att jag vet att cronor e ute efter E46an, var med han o kollade just på en 323a . :) | |
|
Cronor: Bak axel missljudet brukat resultera i bytt bakaxel. Bussningar är de sällan på e46. de skulle vara silentblocks bussningar då, men de ger sällan upp förrän upp mot 10 k mil. Garantin säger (vid svensksåld bil) 3 års/8000 mil fri service 3 års vagnskadeförsäkring 2 års nybilsgaranti 3 års driftstoppshjälp 6 års rostskyddsgaranti BMW Service Jourtjänst Dock är det goodwill garanti dvs något eller några år till på länkarmar, termostat osv. Bakaxeln är ett ganska ovanligt fel, men vet folk som fått dem bytta även utanför garantin. Dock är det VÄLDIGT verkstads beroende. De är inte konsekventa för 5 öre när de gäller goodwill. de är dock ett helt annat kapitel som du kan söka på om du känner för det. Offtopic: Om inte sverige skärper sig snart i hockeyn så emigerar jag. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
ok, ska ska å använda die Suchfunktion på goodwill då=) hmmm bytt bakaxel låter svinigt dyrt, får hoppas att det inte är för vanligt.... offtopic: Till vitryssland?:P /Cronor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.