|
|
|
|---|---|
|
Vet ngn hur breda 18" hjul respective 19" hjul med rätt offset man får på en e34 m5.Funderar på 265/30/19 på en 10" fälg och 235/25/19 på en 9"fälg eller 9.5 respective 8.5"någon som vet? Hellre en gul volvo än en röd saab | |
|
235 får du ju på 8" eller 8.5" fälg.. /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
Jag har 18x10" bak på min E34 M5 med 265/35-18 och det är c:a 5mm kvar på innsidan och 7mm på utsidan. Men då bilen sänkt oxå. Ska man ha bredare däck så är nog en utrullning av skärmarna ett måste. Mikael Melander Länk |
|
| 265/30/19 bak på 19*8.5 var inga problem,offset 20mm.265 på 8.5" fälg e inga probs o de ser INTE lustigt ut om nån tror de....Bild på bilen finns på Länk | |
|
Det ser bra ut, men blir inte bilen högre med dessa monster till hjul? Förresten Dawwe, jag var på Frykmalm och kollade på din gamla pärla, inte så mycket till pärla kvar dessvärre, står utomhus i grus på bromsskivorna, bakluckan + vinge är bortmonterat så det regnar in, dock var skinninredningen kvar, som är i väldigt bra skick! Skulle vilja köpa den till min M5, gjorde bilen en tjänst och stängde förardörren ordentligt så det inte kommer in regn och förstör den här inredningen också, Frykmalm är annars duktiga på att mögla ner inredningar.... //Sniffer ___________________________ Svenskt E34 M5 Limousine register under uppbyggnad |
|
| Sniffer:Nope rullomkretsen blev bara marginellt större mot original!!Tycker själv att de såg "fjuttigt" med 19" såg snarare ut som 17"!!!Ja vet gjorde ont o se bilen när ja skulle hämta fälgarna.......Lådan har "raggarn" köpt....Japp skinnet var helt ok i bilen, o de det "finare" skinnet,vattenbuffel.... | |
|
Jag har 235-35-19 fram 285-35-19 bak (8.5"+10") det bredaste man kan ha bak utan att modifiera skärmar är 265:or vad jag vet G-UNIT Länk |
|
|
Hade också 17/10" 275bak, funka bra, men tajt blev det. Blev kanske halv centimeter kvar på insidan. MVH Andreas -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
Dawwe : Vad tror du skroten vill ha för din gamla inredning? Vad är det för stolar fram på den? /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
De vill ha ca 11000:-, det är de vanliga M5 stolarna och delat baksäte, stolsvärme fram, manuell inställning, färgkod 0318 svart. Utökat läder, i dörrsidor & konsol (standard på alla M5 som har skinn för övrigt). Mycket fräsch! Ring Frykmalm i Karlstad, be att få tala med Roy, de övriga har ingen aning vad de snackar om när det gäller BMW. //Sniffer ___________________________ Svenskt E34 M5 Limousine register under uppbyggnad |
|
| Sniffer:Utökat läder e inte standard,måhända va de så på de första svensksålda men inte annars....11000 låter lite väl saftigt tycker ja!!!Vet du förresten hur mycket som e kvar av bilen??Lådan e borta de vet ja,o så lite smått o gott typ växelspaksknoppen mm...._*snyft* | |
|
okey.. fel färg tyvärr.. /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
Alltså, när jag här säger standard så menar jag att den varianten är den enklaste SKINN-varianten som finns till M5 (alltså standardtypen till M5:or som beställts med skinnklädsel), inte att sånt skinn satt som standard i bilarna i grundutförande. Standard var tyg/läder kombination som ni alla vet (3,6 ltr). Skinn i bara sätena och inget mer finns inte till M5 från fabrik (undantag kan vara någon skum Individualbeställning), i alla fall inte på 3,6 liters, det är alltid läder i dörrsidor och mittkonsol också, det är samma på alla 3,8:orna jag sett men där har jag inget material att backa upp det med. Det finns två typer av M5-läder, helläder (vilken benäms utökat i BMW kataloger eftersom det sträcker sig utanför sätena) med klädd konsol och dörrsidor, sen finns det den hemskt ovanliga Komplettläder också, som omfattar skinn i a,b,c -stolpar, I handskfacket, i hatthylla & nubuckläder i innertaket. Såg din gamla bil på Frykmalm senast i eftermiddag, hade tyvärr inte kameran med mig in, annars hade jag fotat. Lådan är ju borta ja, avgassystemet likaså, baklucka + vinge, njurarna, alla strålkastare vänster, alla bakljus, diverse smådelar i motorrummet och lite småplock som blinkers osv... Den står utomhus, men är väl igenbommad så det inte regnar in på skinnet. //Sniffer ___________________________ Svenskt E34 M5 Limousine register under uppbyggnad |
|
| Ok!!Ja va tidigare o kolla på Tommie's M5 -94(han som driver sajten) o det är läder i hans bil,dock inte av samma kvalitet som i min förra bil(lädret känns mer "plastigt") sen så var det inte läder på dörrsidor,konsol eller handskfack...Tyckte att lädret i Tommies bil verkade betydligt stryktåligare oxå än den mjukare varianten.... | |
|
Ja, det verkar som det ändras nånstans i produktionen, har också sett bilen och det stämmer ju att det saknas utökat läder, då gäller det inte alla 3,8, bara 3,6. Skinntypen kom nånstans 93-94, finns till 7-serien också, men vad heter den, det måste vara nån sorts nappaläder i alla fall? //Sniffer ___________________________ Svenskt E34 M5 Limousine register under uppbyggnad |
|
| Ja har ju samma sorts skinn i min 325 -94 som i Tommies å där sitter en etikett/klisterlapp som det står "standard leder" på...Nappaskinn kan väl knappast vara standard??Eller??? | |
|
Jag kollade lite i 95 års M5 katalog, för det svarta skinnet (L7SW) så står det Nappaleder mit Naturnarbe, det är bara den och Buffalo som det går att välja på. Om 94 års M5 hade samma så är det Nappaskinn, men av en annan sort än de tidigare årsmodellerna, det har blivit mjukare men mer plastigt som du sa. I 95 års står det dåligt om vad som är klätt i skinn, skumt, kanske någon som har en M5-95 med nappaskinn kan säga om det är klätt i dörrsidor mm? Vore intressant att veta när de drog in på det utökade skinnet eller lade till den enklare sorten med skinn bara i säten.. Tommies bil är hittils den enda M5:an med skinnklädsel som har dörrsidor i det vanliga "plaststuket".. som jag sett alltså...ändring måste ha skett i slutet av 93 ungefär... eller så är Tommies bil Individualbeställd med vanliga dörrsidor och konsol, inte troligt dock... //Sniffer ___________________________ Svenskt E34 M5 Limousine register under uppbyggnad |
|
|
Fler som har M5-94 med skinn men inte i dörrsidor kan gärna skriva något... också ni som har 93:or med skinn kan berätta hur det ser ut... jag önskar köpa broschyrer på M5 93-94... om någon har en... //Sniffer ___________________________ Svenskt E34 M5 Limousine register under uppbyggnad |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.