AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
403

Problem med lyset på 320i -84

Visa användare
4
Umekille_82
320i -84
Visst är det så att när man drar du lysknappen 1 hack ska bara parkeringen lysa?.. och vid 2 hack ska halvljuset lysa?.
I mitt fall så vid 1 hack lyser halvljuset och vid 2 hack lyser både halvljustet och parkeringen. Ska det vara så eller?

Tack på förhand för svar..

/Ume Killen

serben
troligen så är det nån som har dragit extra kablar för att få automatisk lyse. då är det han du ska prata med.

man kan inte ha bra bil o bra brud
ska va så att vid hack 1 så ska bara parkering lysa och vid hack 2 ska halvljuset lysa + parkering...för pakering lyser alltid så fort man slår på lyset!!
Visa användare
4
Umekille_82
320i -84
Jo jag ska titta på det sen.. Jag har provat att flytta om lite kablar och så så nu har jag p-ljus på 1:a hacket men bara vänster halvljus på 2:a hacket.. ska titta att alla säkringar är hel m.m.. Kan det vara nåt relä som spökar?? för det ser inte ut som nån flyttat om kablar i kontakstycket... Eller är det någon som har lust att titta på sin egenbil vilja fäger som sitter vart?
det är ett avlångt kontaktstycke som sitter på "ljusknappen" med ca 10 kablar.. det är mäkrt med siffror.. någon som kan ge mig den "rätta" färgordningen?

Tack på förhand /Ume Killen

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.