|
|
|
|---|---|
|
joo.. bilen ja har e ju i en liiiite mysko färg, o har förstått att sonderlack = beställd lack. Men.. Hur får man tag på "bättringsfärg" å sånt? O vad heter färgen (den e lixom lilametallic elelr nått, ljusblå står det i pappren, men det vetja att det inte e) Ska ta kort på bilen.. Sen.. e de inga kromlister, o all inredning e HELT svart (skinn) utom innertaket. e det det som e Shadowline eller ha ja fattat fel.. ? "spännande män luktar diesel" | |
|
Din Bmwhandlare borde kunna hjälpa dig med bättringsfärg. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Skall stå en etikett vid höger stötdämpartorn inne i motorrummet. Möjliga färger för "sonderlackierung": #360 Sorrentoblå (Sorrentblau) #305 Petrol-mica #353 Ascotgrön (Ascotgrün) #299 Techno-violett Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Svarta lister istället för kromade betyder ShaowLine. Du har fattat helt rätt ;) ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
Hej. I motorrummet finns färgnummer. Prata med en billackfirma så fixar dom den färgen. Jag har fixat bättringsfärg till min Santorinblå så, inga problem. /Länk |
|
|
Satt å funderade å sökt hitta de hära.. jag har med Sonderlak.. men min bil är blanksvart.. fast omlackad dock men ! jag vet iaf att nr står på lappen. å att de är färgkoden! ska bestäla färg ! till ögonlocken få se om dom blir blanksvarta eller någon annan färg! spänande;) |
|
|
Gunnar530: Jobbar själv ibland på en lackerarfirma och det finns inget recept för att blanda till färgen...jag vet ej hur man får tag i färgen ev. så beställer du den genom lokala bmw ockraren eller om dom kan skicka receptet på färgen till mig? |
|
| Bimmerante:Öhhh....klart det finns "recept" på de olika kulörerna,både vilka pigment som ingår o hur mycket av respektive pigment!!Kolla tex på Länk .Där kan man söka efter färger o även se vilka pigment som ingår!! | |
|
Jag har hört att man kan scanna med spektrometer för att få nyansen på gammal lack vid reparationer. Stämmer det? nrw |
|
|
Dawwe: Har du provat att söka på just dom färgerna då?, det vore ju kanon om det funkade. |
|
|
Bimmerante: På lackfirman hade han en katalog med färgbenämningar, indelade under biltyp. Vid uppslaget för BMW och Santorinblå visade det sig att det fanns 3 st olika nyanser. Nyanserna berodde på vilken årsmodell bilen var. För kontroll att det var rätt färg så hade han även en färgprovskarta där de olika nyanserna av Santorinblå fanns med. Vi gick ut och kollade mot bilen och visst, det stämmde. Beställde en stor sprayburk med färgen som jag fick två veckor senare. PS Provade först via lokala BMW-handlaren men han kunde inte skaka fram bättringsfärg. Dawwe: Jag har kollat Santorinblå, fanns men bara 1993 års nyans! Dvs det är fel färg för min som är en 1994. /Gunnar /Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.