AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
781

Exakt hur steg för steg gör jag rent i min bil invändigt?

Skinn, paneler, osv? Vilken ordning o vilka saker behöver jag?
Soki:

Till vänster om om din skärm finns en meny som heter Gör-det-själv, sen klickar du på bilvårdstips.

Där finner du all information som du söker, steg för steg.
Starre:
Nu navigerar du rätt:-))))

_____
Micke
Karlskrona POWER meet Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
starre:
Inte till vänster OM skärmen va? ;-)))
Till vänster I/PÅ skärmen kanske..hehe...

Mvh
Patrik - trött, därav "tråkigheterna"...

köpte nån svamp på shell som man bara behövde dra på ytan som man vill ha fin så att den blir som "ny". testade i volvon lite o det blev ju rätt bra, frågan är bara om man vågar testa det i pärlan oxå när man har tidsbrist?
Soki:

Om du köpte en svamp för inredningen så varför inte använda den på pärlan?
starre: ville testa den först, skulle ju ge nån glansyta oxå...fick dock ej användas på ratt,växelspak osv. Vad kör ni för rengöringsmedel? Saker somgår att köpa på mackar el använder ni bmws?
Soki:

för att få upp glansen använder jag Macvaries(säkert felstavat)omskrivet medel(på forumet) som funkar kanon, Asken vet vad det heter.

För skinnet använder jag skjälvklart bmws orginal och det dryga Bmw schampot kan jag oxså rekomendera.Tyvärr är deras svampar lite i det minsta lagret men det funkar.Numera använder jag svampar modell större:)), finns om skrivet i Mickes(M3-01)dagbok sista alt näst sista noteringen i hans dagbok
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag har alltid en SKONA Mikrofiberduk i bilen, för att torka damm med nu som då.
Finns på ICA och rekommenderas starkt!

Fredrik
tacktack för svaren, hade nu oxå en annantråd om rengöring av krom men hittar den ej så jag frågar här.. På nåt ställe har jag missfärgat krom, altså, ser ut som torkfläckar (matt) köpte kromglans men det verkar bara vara för att vidarehålla glansen inte "få tillbaka" den. Fick tidigare svar från någon att han köpt medel på bilsalongen, minns ej namn. Någon som kan?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Soki: I mitten av maj kommer nästa del av bilvårdsguiden den handlar just om inredningstvätt. Det blir det största delreportaget hittils så håll i er putsbögar:)
Asken
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Meguiar 40 (är DET rätt stavning? :)

Beryktat medel som ligger och väntar på mig hos en viss M3-ägare här i stan: direktimport från AskenLand och tydligen ska vara RIKTIGT bra!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
hmmm......stavningen det vette -- men kan nog vara det:) , var kan ja få tag på sånt? Rekondare?
ja väntar fortf. d e ju mitten av maj nu ;)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Soki,

Jörgen på Sthlms Bilvård (Valhallavägen) Sthlm säljer det, om jag inte har helt fel för mig.

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Yess tackar kalle.. får ta mig dit imorn o titta.
Instämmer att medlet är mycket bra använder det själv) och lämnar en trevlig doft efter sig. Tycker dock att det är i dyraste laget, 250:- för en flaska.

/D

dominik:

Det kostar att ligga på top:))och ja doften är god, men flaskan håller mkt länge så så dyrt blir det inte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.