|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag har bytt glödlampa kollat säkringar...inget hjälper den ena baklampjä...ln lyser inte...har ruckat på kontakterna till bakljuset ...men icke Jag har inte hunnit kolla så mkt mera, men är det ngn som har på känn vad det är..kanske ngt fel som brukar vara vanligt... | |
|
Fungerar andra funktioner i baklampan så som blinkers, bromsljus? Eller är allt dött? Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
|
Tjena.. Allt annat fungerar, men inte ena bakljuset...jag får även ett felmeddelande på displayen att bakljuset inte funkar... mv Peter |
|
|
Ljusmodulen! Mät först på kabeln så det verkligen är noll volt bak vid lampan. Annars kolla lödningar osv i ljusmodulen. FP |
|
|
Tjena Har kollat LKM modueln o där är det redan ngn som har varit framme med lödpennan... tycekr det är lite märkligt när allt annat funkar utom ena baklampan, har inte haft möjlighet att kolla strömmen fram än...gör det imorgon..regnar ute nu...skitväder i Stockholm Men om det inte är ngn ström fram till lampan är det modulen då? mvh Peter |
|
| Är det ngn som vet vad en modul kostar? Tyckte även att min a lödningar såg riktigt amatörmässiga ut, men det såg inte ut att vara dålig kontakt i dom med blotta ögat....kan säga att lyset har aldrig funkat så längae jag har haft bilen..(en vecka)..Han sa att det bara var glödlampan....men som det verkar så vart man väl blåst .... | |
|
jag hade ett liknande problem på min e30 häromdan, dock har en e34 lite annan uppbyggnad vad det gäller kretsar, men iaf! problemet med min bil var att ena nummerskyltsbelysningslampan (vilket ord!) hade slutat funka, så jag köpte en ny och när jag skulle banka in hela hållaren i hålet så slog jag till rätt hårt så att den nya lampan slocknade och även den högra lampan bak till parkeringsljuset (stod med det på) så jag trodde att jag hade haft sönder både den lampan och den nya...så jag testade att byta lampor mellan bakljuspanelerna, men park. ljuset på höger bak ville inte funka hur jag än gjorde, men det funkade ju på vänster bak...så trött blir man...så jag kollade alla säkringar och samtliga var hela... sen satte jag mig i bilen och lekte lite med reglagen, och då såg jag att instrumentbelysningen inte heller funkade, så jag tänkte att det måste va en säkring som gått....letade rätt på säkringen (det var en säkring som gick till inst. belysning, park-position och höger nummerskyltsbelysning bak) så jag tog upp den och den var hel! jag pillade på metalltråden med en mejsel och den var hel! så jag satte i den i säkringsboxen, men då gick den direkt! bytte den och sen dess har det funkat! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Hej igen Tack för alla svar :) Har fixat problemet nu...fram med lödkolven bara:) Alla lödningar såg bra ut med ögat,,,men icke... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.