AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
437

265*40*17 på 530-93 blir det för brett?

Hej på er alla
Är det ngn som vet om man kan ha 265*40*17 ..10 tums fälgar bak på bilen utan att det tar i ?? Går det att sänka den isåfall...det sitter 255x40x17 däck på nu....
Är lite osäker men enligt Gummihuset så skall det funka...har inte fått däcken än o hinner nog avbeställa om det inte skulle funka...

Tacksam om ngn som vet kan göra ett inlägg :)
mvh
Peter
Ro
44
RogerT
525i 1992
Jag hade 265-35-18 på min 525 det tog i med två passagerare i baksätet. Jag har för mig att 265-40-17 har högre rullningsomkrets än dom jag hade så det kan bli problem dessutom var inte min bil sänkt.

Ja
760
JanF
530i-93
Redan mina 255/40/17 på 10 tums tar i vid kraftig nedfjädring, Har bytt till lastbärande dämpare nu så inga probelm, men att sänka skulle aldrig funka. Finns inte många millimeter tillgodo på insidan heller.

Har du "fixat" skärmkanterna. så borde det väl gå bra.

Intressant bilval du har förresten.....
Tjena! På Alpina B10 (E34) sitter 265/40/17 som original. B10 är ju dessutom sänkt med Bilstein-prylar runtom. Stenhård fjädring! (hatar "djupa" brunnslock) men inget tar i, och det fungerar bra förutom att det är snyggt.

Så visst går det.
Monterat bak alltså - precis som frågan.
Tjena Semper fi

Jag var nyss ute o kollade på bilen...tycker oxå att det borde gå...fälgarna är rätt breda innåt...jag menar att det är på insidan på fälgen som man verkligen ser att 255 är för smalt för 10 tum breda fälgar.. (när man plockar av hjulet).....Det borde väl påverka till det bättre att fälgen har mkt plats på innsidan...det är då helt klart stor skillnad på fram o bak sida som däcken sitter nu iaf...
elelr jag vet inte kansek jag är ute o cyklar ..haha
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
DU FÅR VALSA SKÄRMKANTERNA! Det är inte så dyrt ca. 500Sek. Jag har gjort det på min och det tar då INTE i.
Lycka till,
Danne

- H U M A N R A G E -
Länk
Någon som vet om Alpina har valsade skärnkanter bak , kan inte kolla på min just nu !!
För jag har 265/40-17 bak också (original) och det har aldrig tagit i .

Billy B-10
Länk
Tjena
Var kan man valsa Skärmarna ngr tips på stockholmsfirmor?
såg att ngn hade lagt ett inlägg om att rost lättare bildades efter att man valsade???

Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.