AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
921

Min E30 läcker in vatten fram där man har fötterna

320-325
jag har haft 3 st E30 en 86´´ en 85´´ och nu en 89´´ alla har haft samma problem ROST I GOLVET man svetsar och lagar alla hål men man måste ju hitta vad det läcker in som jag kan se så är det från luftintagen för kupefäckten tror jag men är inte säker det rinner långt upp under instrumet panelen .någon måste ju haft nåt liknande problem, det hade varit fint med något tips eller nåt... om vad det är
Hej!

Har också varit ägare till en E30 med stort rosthål i golvet.
I mitt fall så hade den tacklucka som läckte in genom dräneringshålet för denna (finns ett långt rör från taket)!
Sedan så hade förra ägaren haft mycket underedsmassa på dräneringshålen under vid sidobaljan som var full i vatten.
En till sak var att rutan inte var 100% tät vid listen så det rann in (täta med silikon), sedan tog jag bort innerskärmen och stack in truten och kollade upp emot instrumenteringen så hittade jag ett rost hål till som lagades sedan var det torrt för min del.

Hoppas att du har lite alternativ till att leta på!

Lycka till Thomas...
Hade vatten på golvet under pedalerna på min 327 Touring.
Tror att det rann ifrån rutlisten eller gummigenomföring som var dålig samt Coupefläck intaget.

He de // Bengan

Länk

320-325
tack så mycket för tipsen ..guld värt .. jag får kolla upp alternativen. tack.. grabbar
bl
2.296
blixten
325i -88
Jag hade också vatten på golvet vänster fram det kom från hål i höger bakre hjulhus...
320-325
föresten grymt fin bil du har ...bengan.... min drömbil en sån får det bli när lånet är betalt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.