|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa! Har en liten fråga...Nån som hört talas om pc-programmet WinCABAS? Ska tydligen vara ett kalkylsystem för beräkning av reparationstider för karosseriskador. Nån som testat det/hört talas om det? Skriv o berätta. //RayGun | |
Köppen |
Nää, jag hade aldrig hört talas om det, men kanske du kan hitta nåt du undrar över på deras hemsida; Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jag tror min kompis har det programmet på sin firma han brukar tala om detta program. Försäkringsbolagen brukar visst ha det för att räkna ut vad reparationer kostar. BMW har ett liknande program för sina verkstadsarbeten . ///MVH Hasso Länk |
|
Alla skador räknas numera med Win CABAS... Men det är till för firmor.. Micke.. Länk |
|
|
Jag systemerar det bara. Du kalkylerar skador, tar bilder, arbetstid mm mot försäkringsbolag. Gjort i VB. Klumpigt rent tekniskt (>5 miljoner småfiler ;) |
|
|
Hej! carsdata: Det låter ju inte så fruktansvärt seriöst. Vb är ju helkasst prestanda och stabilitetsmässigt. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Tjenare. WinCABAS användes till att räkna ut min ersättning hos Länsförsäkringar iaf. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.