AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
453

Var sitter varvskyddet?

Har chippat bilen för ett tag sedan, typ 5-6 månader. När jag satte i chippet var det ingen skillnad på varvskyddet, det låg på 7500rpm enligt mätaren precis som det gjorde med orginalchippet. I vintras märkte jag att spärren plötsligt hade hoppat upp till 8000rpm när jag var ute och lekte på en sjö.
Var på ett lite större streetrace ikväll och varvskyddet ligger fortfarande kvar på 8000rpm trots att jag bytt trimchip i den (brukar inte varva så hårt men det bara blev så denna gången när däcken skulle bli varma). Sitter varvskyddet i fördelaren eller vad?

Mvh
Patrik
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Har nog varit lite diskussioner om detta tidigare har jag sett, testa söka efter det...
Har för mej att det går på en vajer?

Varför bromsa när man kan gasa =)
Wire? Du måste mena toppfartsspärren?

Mvh
Patrik
Den var inte chippad redan innan då? min varvar nämligen bara 6500 varv.

eller din är en 3,8?

Länk
Nej det var den inte, vet hur org.chippen ser ut.
Det är en 3.6

Fick du i växlarna på Uråsa sen eller? =)

Mvh
Patrik
Cannonball:Du har "fel" på din motor om den bara varvar 6500!!!Finns en förklaring till detta oxå i en tidigare tråd men ja minns den inte...de va en bagatell om ja minns rätt!!!
Det var något med att hastighetsmätaren ej fungerade så styrboxen sänker varvtalet till 6500rpm för att ej överskrida 250km/h på 5:an.

Mvh
Patrik
Jag körde inte mer där, drog några repor mot en camaro i karlshamn senare på kvällen, då satt växlarna iaf...

pinsamt med växelskrap...

så det kan vara fel på min kärra då, ska genast kolla upp det. (ang, varvstopp)

Min bil letar ny ägare, kika på länken:

Länk
Cannonball:

Jag hade samma sympton på min förra M5, det berodde på att hastighetsmätaren (givaren) var trasig. Ger en signal till mätaren och en till styrboxen, så kan ju löna sig att kolla den, för den ska varva mera än 6500.

MVH
Andreas

-We can't stay here, this is bad country!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.