|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Och så ska det ju låta lite om ventilarna "ventiltick" Annars så är de för hårt justerade och det är inte bra! Så lite tick ska det vara på dessa sexor !! Billy B-10 Länk |
|
|
Hej..tvivlar starkt på att den bara gått 16000mil..då borde den vara tyst i maskin..Har själv en 535 till salu.den har gått 28000mil och den är nyren i toppen+kam mm.det kostade över 21000kr varav 5000kr var arbete så tro inte på deras uppgifter på 3500kr.För den summan kommer du inte långt.. Hälsningar Stefan..bilhandlare i Hallsberg.. Race to the last drop! |
|
|
Vad ska du ha för din 535 ??? Billy B-10 Länk |
|
|
38000kr finns bland annonserna.... Race to the last drop! |
|
| hmm 535an härhemma har gått 21000+mil och låter absolut ingenting om vare sig kamaxel eller ventiler, tacka vet jag importbilar av det ärligare slaget :-) | |
Ampe |
Ska nog ner till Belgien & kolla på lite bilar aldeles strax. Tänkte Ev. titta på en BMW 535 -93 där nere. Vet dock inte så mycket om den mer än att den är billig för dessa bilar är näst intill omöjliga att sälja till en belgare. Dessa bilar är endast för export. Bilen skulle kunna säljas för 39.000:- besiktad & klar för Sverige... Kan vara en pärla kan vara skrot som sagt... Hör av er om intresse finnes... /Ampe /PS. Jag ser er alltid i backspegeln :) |
mackan325 |
Du bör nog koppla på hökblicken om du skall köpa en bil endast för export i belgien. Det brukar vara en omskrivning för att skrotet inte går att sälja på annat sätt, ofta går de till afrika. Det finns mängder av firmor som sysslar uteslutande med export i Bryssel, gemensamma nämnaren är att bilarna är under all kritik. |
|
535 93:a....92 är sista årsmodellen av 535! Är det en 530 eller 540 då? /Simon |
|
|
Konstigt att ingen vill köpa min 535-92.. Har nu sänkt den till 35000kr.. och det måsta vara billigt med tanke på skicket och vad den är påkostad...men en fin 535 kanske inte är värd dom pengarna..... Stefan.... Race to the last drop! |
|
Ampe |
Vad jag menade med att bilen är väldigt svårsåld i Belgien är följande: En Belgare som ska köpa bil i Belgien samt använda den i Belgien givetvis måste betala en slags "köpskatt" som är högre ju kraftigare motor det sitter i bilen. DVS bilen kostar mer än att bara köpa. Kommer man till Belgien som Svensk & ska köpa bil däremot så behöver man inte betala den här "köpskatten" därför är bilen avsedd för export. Visst finns det en del skit nere i Belgien men har man lite vana att köpa bilar så vet man vad man ska köpa. Dessutom är Diesel väldigt populärt i Belgien. Jag har köpt bilar från Belgien i ca 5 år nu så jag vet nog vilka bilar jag ska köpa därifrån eller inte :) De bilar jag köpt hitintills har varit till full belåtenhet. Har nu en BMW 328i -97 som jag köpte där för ett år sedan & går som en dröm. Det är nog den bästa bil jag någonsin haft.. Jag försöker absolut INTE "pracka på" ngn här i Sverige en dålig bil men jag tänkte titta på den om den är ngt att ha. Är den inget att ha så köper jag ju den naturligtvis inte. Är den bra kan det vara bra att kunna sälja den lite snabbt utan att annonsera. Det var därför jag skrev det förra messet. /Ampe /PS. Jag ser er alltid i backspegeln :) |
mackan325 |
Belgien har 25% moms förutom på lyxvaror som har 33% motorstarka bilar har mycet riktigt den höga skatten. Belgien är också det land i Europa där det fifflas mest med mätarställningar et.c. enligt många, jag har bott där i många år och visst utbudet är stort men jag har inte heller sett så många skumma handlare koncentrerade någon annanstans. Du glömmer väl heller inte att du måste skatta in bilen i SE om du köper den på export från Belgien? Har svårt att se businessen i ditt exportexempel de 8 procentenheter som diffar på vår 25% moms och deras 33% gör ju inga pengar att snacka om på en äldre bil. |
|
mackan, vi måste som EUmedborgare betala Belgiens moms 21% har jag för mig att det är, däremot behöver vi inte betala deras ägarbytesskatter....har haft en länk som beskriver detta...kommer inte ihåg den dock. /Simon |
|
Ampe |
Belgien har mycket riktigt 21%moms på bilar iaf enligt simon_en. Ägarbytesskatten har ingenting med den sk. "vanliga momsen" på nya varor. Ägarbytesskatten är en speciell skatt allt enligt simon_en. Givetvis fifflas det med mätere & Belgien är inget undantag. Varför det fifflas mest där skulle jag tro beror på att Belgien är en slags "bilhandlarcentral" Jovisst finns det skumma handlare. Nu har jag kontakter som jag köper bilar från för det mesta. & eftersom jag återkommer till dessa handlare så tycker jag att de inte skulle "blåsa" mig för då skulle jag ju inte handla fler bilar av dem! Så funkar det ju även i Sverige.... Begagnade bilar som man köper från privatpersoner behöver inte skattas i Sverige. Däremot om du köper bilen av en firma som "dragit momsen" när firman köpt bilen måste du skatta bilen med 21% men då betala skatten i Belgien om du själv är en privatperson. Har du firma i Sverige köper du bilen momsfritt även från företagare eftersom bilen då ska skattas i Sverige. Så sant är det ingen speciell idé att ta hem billiga bilar. men kan man tjäna några kronor på äldre bilar så kan man ju lika gärna köpa gammalt som nytt. Det hela beror ju på om du kan tjäna pengar på att köpa bilen i Belgien ist. för Sverige.... Detta skrev du: Har svårt att se businessen i ditt exportexempel de 8 procentenheter som diffar på vår 25% moms och deras 33% gör ju inga pengar att snacka om på en äldre bil. Det förstår jag faktiskt inte vad du menar med....Deras moms har ju ingenting att göra med min vinst?? Ska jag känna mig dum eller? *fundersam* OJ vad långt det vart... Hoppas alla förstod som vill veta mer im import... Annars bara fråga igen... /Ampe /PS. Jag ser er alltid i backspegeln :) |
|
Padde, jag köpte allt momsfritt, men 20.000kr låter juh sanlöst dyrt?! hur länge tar det för firman att byta topp egentligen?, lyfte av den nåra månader senare och det var inte spec svårt. be att få fast pris av verkstaden innan dom börjar så slipper man överaskningar! /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
-BeeMWe- |
Behöver inte va några konstigheter om den gått 16 000 och tickar, jag gjorde en ventiljustering vid 16800 på min som nu gått 17000 och allt tickande försvann. Kollade kammen samtidigt och den var i mycket bra skick. |
|
om dom inte bytt olja och servat den som den ska, kan oljesmörjningsröret (långt ord hehe) bli igensatt, då äts kammen upp väldigt fort. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Det dära oljesmörjningsröret var sitter det? Och hur får man det rengjort på enklaste vis? Någe skumt är det med min motor, låter som jag har en diesel under huven, eller inte riktigt men typ på andra burken framifrån på motorn så är det något som tickar mer än vad det tickas ska... // bondenpaavo... M535i slö med automat?? Skulle inte tro det. Skall iaf vässas under vintern... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.