|
|
|
|---|---|
| Hur mycket drar era 735:or E32 landsväg vid 100, 130 150 och 170 km/h???? När går den bäst mm mm?? | |
|
Hej Robban. Min 735 årsm -87 med 26600mil på mätran ville ha 0,96 när jag och tjejen var ner till Sundsvall i början på Mars. Jag låg då mellan 100-130 bägge vägarna. Vi körde 56 mil drygt och jag tankade upp 54,2L när vi kom hem igen så det är inte så farligt tycker jag. Min bil är en automat åxå. Jag tycker den känns som bäst när man ligger runt 120 ungefär flyter fram på vägen. |
|
| Våran drar också runt litern vid hastigheter runt 130, men den trivs bäst vid 150 kmh. Efter 150 så börjar det bli lite skumpigt i bilen. Soppaförbrukningen ligger också kring ca 1.1 vid den högre hastigheten. | |
| Jasså inte MER?? D låter ju jä*ligt bra d!! D e ju vad en Volvo 740 drar lixom:)....Tackar för svaren hittills!! | |
| Ja, jag vet. Vi hade en volvo innan.. och vi åker bättre för samma peng nu. | |
|
Den jag hade förut drog runt 1.5 l/milen vid motorvägsfart.. /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
735 |
Min kärra brukar dra ca 1,1 blandad körning. På landsväg kring litern med lätt gasfot ca 120 och någon desiliter till vid mer tryck på pedalen. Man tycker väl att den borde vara lite snålare med tanke på att de är en manuell, men de e klart att 235/45 ZR17 gör sitt för förbrukningen.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.