AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
829

Nybliven Alpina-ägare

B-10
Köpte igår en alpina B10 3,5-91, jag tror att jag vet ganska mycket om bmw i allmänhet men inte så mycket om just min modell i synnerlighet,undrar därför om det finns någon som vet hur jag kommer över mer information då jag vill ha koll på varenda detalj som skiljer denna modell från 535. Såg föresten en kul detalj,elektronisk trottel det finns väl inte på en 535 från 91 ? Vill även veta vad som kan vara viktigt att kolla på denna modell innan man börjar gasa på allvar.Bilen är för övrigt i mycket fint skick,finns knappt någon deffekt synbar för ögat bilen kunnde lika gärna vara 2 år gammal.
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Grattis: Länk
Gratulerar till en härlig bil.

Börja med att göra en ventiljustering , då kan du kolla vilket skick kammen är i.
Hur långt har den gått , färg osv ????

Billy B-10
Länk
B-10
Tack för tipset billy, den har gått 16700 mil och är diamantsvartmetallick.Du råkar inte ha koll på vad den ska ha för ventilspel?
Min har gått 16500mil.
Vad det ska vara för ventilspel vet jag tyvärr inte just nu (är på jobbet).......

Billy B-10
Länk
B-10
kul att höra av någon med en likadan bil, ska försöka skaffa fram någon bild på min bil så du får se den (kan nog ta lite tid). Nu har jag tängt stupa isäng eftersom jag varit vaken i nästan två dygn då bilaffären och resan hem tog lite tid (köpte den 130 mil hemifrån)
B-10:

Varför inte låta flera se din skönhet?

Lägg upp den på Galleriet så vi alla kan se och njuta:))

Grattis till en trevlig bil
Jaaa gör det lägg upp den på galleriet !!!

Billy B-10
Länk
Jaså, jag trodde väl nästan att brollan skulle hitta hit. Nu måste ni hjälpa mig att se till så att han inte kör ner bilen med ungar och barnvagnar och annan skit. Dessutom måste han vara tillgänglig för att skruva i min Datsun när jag kör fast, det kan råka bli så ibland ;-) Jag måste faktisk säga att jag tyckte bilen var riktigt trevlig så jag kanske blir omvänd och slutar med riskokare :-D skulle inte tro det, men en gubbracer att fara på semester i skulle inte va så dumt, jag gillade väghållningen den var ju superskön!
Jag har "elektronisk trottel" på min 535 -91. Detta beror väl på farthållaren, men det kom nog runt 91 kanske. Polarens 89 har det inte, även om han har farthållare.
Jag såg denna tråd och kunde inte undgå att nämna att också jag är en sprillans ny alpina-ägare!=)
Köpte en Alpina C1 2.5 för några dagar sen. Bilen är i kanonskick och den går som ett skott! Den kommer inom kort att läggas upp i galleriet.

Mvh
Lycklig Alpina-ägare!

Kul för dej !!
Alpina är härliga bilar !!!
Bra ide´ ut med den på galleriet så vi andra får se den

Billy B-10
Länk
Jo
11
Johan Ekhagen
BMW Alpina B10 3.5 -89
Hej, här verkar flera nya alpina ägare samlas. Själv ska jag hämta min nya B10 3.5 -89 till helgen. Den enda svensksålda som det har stått i annonsen. Vore kul och försöka få ihop alla som har just denna modell. Jag vill lära mig allt om den. Är nu på jakt efter dekaler, träinredning. Hör gärna av er. Mvh johan

www.primaform.se
Grattis till en Fräch B-10'a !!!
Och du fick den ju till ett bra pris......
Ut med bilder på den i "galleriet"

E-12 Billy B-10
Länk
Grattis! Alpina är som livets nektar.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.